Gedeelte van de records beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anglinapierre

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2005
Goede dag,

Ik heb de volgende vraag:

Ik heb een tabel aangemaakt waarin mijn fakturatie wordt gemaakt, is het op een of andere manier mogelijk om een gedeelte van de records te beveiligen tegen wijzigingen ??? Dus mijn tabel bestaat uit 1400 records en daarvan wil ik de records beveiligen 1 t/m 1250 bv.

Wie kan mij helpen ????

Ja, dat kan. Met behulp van een slimme optie die bij queries ingesteld kan worden.

Als je iemand geen rechten geeft op de tabellen, maar een query op basis van die tabel maakt en de optie "Run Permissions" op "Owner's" zet kan men de query toch uitvoeren zonder rechten op te tabel.

Je kan dan dus de criteria van de query zo instellen dat die alleen die records oplevert waarop iemand rechten heeft. Je deelt dan dus vanzelfsprekend wel rechten uit op de query aan de gebruiker.

Grtz,

Dit antwoord is mij niet geheel duidelijk zou je me mischien een voorbeeldje kunnen laten zien. De tabel moet namelijk wel bewerkt kunnen worden maar de reeds bewerkte records moeten eigenlijk niet meer gewijzigd kunnen worden. En iedereen moet ook kunnen faktureren. Dus ht is mij niet geheel duidelijk of dat door deze ingreep ook kan ????:rolleyes: :eek:

Oeps, dan heb ik je vraag iets te snel doorgelezen :o

Als je een formulier hebt waarin je de facturen maakt kun je een check inbouwen die de verschillende velden disabled als het een reeds ingevoerde factuur betreft.

Dan blijft de tabel wel normaal functioneren.

Je zou dat kunnen doen met een ja/nee veld in de tabel. Dat je bij het invoeren dat veld op ja zet bij het opslaan van het record. Als het veld op ja staat bij het openen van het record kun je de velden disablen, als hij op nee staat is het record wijzigbaar.

Grtz,

Met VBA is wel het verstandigst. Met macro's kan het mischien ook, maar dat zal denk ik lastig worden en je kunt dan geen foutafhandeling doen.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan