gedeelte van internet na paar uur weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Banned
Lid geworden
26 nov 2001
hallo
ik heb het probleem dat als ik een paar uur niks doe met de pc ,internet er GEDEELTELIJK mee stopt ,dus sommige dingen werken nog en andere dingen krijg ik Server niet gevonden.
ik heb eerst us robotics router gehad,toe linksys en nu 3com,maakt allemaal niks uit dus.
Als ik windows opnieuw op start doet alles het weer,dus ik verdenk een instelling van windows van het probleem,ik draai met XP MCE 2005
wie heeft een suggestie???
bedankt alvast

internet er GEDEELTELIJK mee stopt ,dus sommige dingen werken nog en andere dingen krijg ik Server niet gevonden.
Wat bedoel je hier precies mee. Zijn sommige pagina's wel te bereiken en andere niet, of werkt geen enkele pagina. maar doet bijvoorbeeld je mail het nog wel?

ik kan dan dus niet op helpmij komen ,marktplaats doet het voor de helft en muziek kan ik gewoon luisteren via internet radio,dit als voorbeeld he het is gewoon zo dat ik op weinig meer kom en sommige dingen werken gewoon nog,en na opstarten van windows werkt alles weer goed.

Heb je een firewall? Zo ja, zet deze een standje lager..

Had het zelfde icm internet plus bellen van planet. Er zat een firewall in de modem die sommige sites wel liet zien en sommige niet.

Succes.
The Jackal

wat moet ik daar lager zetten heb ZA en waarom werkt het wel als ik opnieuw opstart een paar uur lang???
Ik heb dus Za en een firewall in de router

Laatst bewerkt:
Even om en om testen.

Eerst ZA hoog en de modem laag (of medium, was al genoeg bij mij) en dan andersom, ten slot nog beide laag (of medium).

Succes

ps, al je de pc net opgestart hebt en je kunt een paar uur surfen zonder problemen, zou het wel eens aan iets anders kunnen liggen.
geheugen, tijdelijke internet bestanden????

Laatst bewerkt:
in het modem kan ik niet komen wel in de 3com router maar daar zie ik weinig om te beperken,en tijdelijke internet bestanden verwijder ik regelmatig met ccleaner
Ik heb ZA de firewall op medium gezet
in de router bij firewall/spi/connection polycie staat ,tcp connection idle timeout 3600 sec ,wat betekent dat?

Laatst bewerkt:
in de router bij firewall/spi/connection polycie staat ,tcp connection idle timeout 3600 sec ,wat betekent dat?

Dat lijkt zoiets te betekenen als TCP-verbinding 3600 seconden inactief, dan timeout. Je zou eens kunnen proberen die waarde hoger te zetten, of de time-out optie volledig te deactiveren, als dat kan. Geen idee of het dat echt is, maar het zou best wel eens kunnen.

start hem op in veilige modus.. heeft hij het probleem dan nog is de kans klein dat het een software probleem is..

is opgelost denk ik ZA stapje terug gezet en firewall in router die time out verhoogd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan