• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gedeelte van werkblad beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hulpbijcomputer

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2010
Beste hulpbiedende,

Graag zou ik een deel van een werkblad willen beveiligen waarbij in het niet beveiligde deel door iedere gebruiker rijen toegevoegd / verwijderd moeten kunnen worden.
Hoe zou ik dit kunnen doen?

Wellicht is het ook mogelijk om dit te realiseren door twee werkbladen in één werkblad weer te geven.
Met de functie "Naast elkaar weergeven" gaat dit echter dan dient een gebruiker zelf altijd eerst een nieuw venster te maken en vervolgens de werkbladen naast elkaar weer te geven. Dit is onwerkbaar, zijn er eventueel andere mogelijkheden?

Bedankt alvast.

Dus je wilt een deel van een blad wel en een deel van een blad niet beveiligen?

Stel:

Rij 1 t/m 10 mogen ze niets doen. En rij 11 en lager wel.
Dan is vanaf rij 11 de celeigenschap geblokkeerd uitschakelen.
Dan worden deze cellen geheel niet beveiligd.

Dat klopt exact.
Echter in het niet beveiligde deel moeten rijen toegevoegd kunnen worden.
Als ik een deel van het werkblad beveilig is het niet meer mogelijk om rijen toe te voegen.

Dat is wel mogelijk.

Als je klikt op blad beveiligen, heb je een aantal opties welke je aan en uit kan zetten.
Vink rijen invoegen aan, en rijen kunnen ingevoegd worden in het beveiligde deel.

Correctie,

las te snel.
een deel mag het wel en een deel mag het niet. (met bovengenoemde mag je overal een rij invoegen, iets wat jij niet wou.)

Laatst bewerkt:
Misschien is bijgevoegd voorbeeld een oplossing.

Bijlagen

Ik lees nu pas dat er ook regels verwijderd moeten worden.
Daarom bestand aangepast.
RechtsKlik = regel verwijderen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan