Gedeeltelijk geen geluid Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hoi,

Ik heb sinds ik mijn pc heb (vorig jaar December) nog nooit goed geluid eruit gekregen.
De pc heeft op z'n mobo de aansluitingen:

Roze (mic.)
Blauw (line-in)

Groen (speakers)
Zwart (rear of zoiets?)
Grijs (ook rear??)
Geel (sub/center)

Hiervan werken alleen de Groen, Blauw en Roze.
ALLE andere geven géén enkel geluid, hoe dan ook, met/zonder bepaalde settings, andere speakers etc..
Eerst had mijn pc Vista (64 BiT) en nu 7 (óók 64 BiT uiteraard ^^) maar bij beide windows werkt het geluid dus niet...
Ik heb een 5.2 set met Zwart, 2 X geel (via omgekeerde splitter 1 X) en groen.
De speakers zijn nu via een GROTE verzameling splitters aangesloten op de groene poort en werken, maar door de splitters maar op circa 20% van hun echte kunnen.
De drivers komen van Acer.nl voor de 64 BiT Windows 7 versie van DEZE pc.
Daar lijkt mij niks mis mee, windows erkent dat er kabels op worden aangesloten, geen van de poorten is gedimt.

Sinds gisteren was ik het helemaal zat dat het niet werkte en ben ik dus de factoren gaan uitsluiten, na lang zoeken heb ik geen factoren meer die het kunnen veroorzaken.
Hierbij hoop ik dat iemand hier mij weer kwaliteits geluid kan geven. :P

Nogmaals, met de speakers is niks mis.
De drivers zijn oficieel, en voor deze pc met deze OS.
De kabels werken.
Windows geeft aan dat er kabels zitten.
Windows heeft de betreffende (en andere) kabels NIET gedempt of uitgeschakeld.
Volume staat asociaal hoog maar helpt ook niks...

Kortom: ik heb werkelijk géén idee wat er is... maar wel gezocht...zonder resultaat...

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing,

RG

heb je de speakers in windows wel op 5.1 gezet

Ik zou wel met je mee willen kijken via afstand met teamviewer, maar ik haat werkelijk windows 7.

Laatst bewerkt:
Hoi sdr,

De speakers staan (volgens Windows) op 7.1 insgesteld, maar óók 5.1 werkt niet...

PS: offtopic; waarom haat je Windows 7 eigenlijk? Het heeft ons verlost van Vista :P ^^

Laatst bewerkt:
Ik kan niet wennen aan de layout ervan, en bij alles wat je doet een melding en OK klikken enz.

teveel handelingen moeten doen om iets te kunnen doen.
Ik vind het dus niet gebruikersvriendelijk genoeg.
Een xp look zou wel wat zijn, net als in vista.

Daarbij heb ik zelf Vista nog nooit gebruikt, staat wel op de laptop van mijn vrouw maar ook hier veel meldingen.

Ja kun je uitzetten met proggies en zo, maar vertrouw ik niet helemaal omdat ik niet weet wat ze precies doen.

ben zo aan XP gewend en is gewoon gemakkelijk in gebruik.

Maar neemt niet weg dat jij nog steeds geen geluid hebt.

heb je driver genius pro al eens geprobeerd met *KNIP*
En eerst ff updaten en daarna alles downloaden en installen

Laatst bewerkt door een moderator:
Okeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee,:confused:
Ik was begonnen met downloaden van die driver geniu pro, tijdens het downloaden stoote ik mijn glas om, die was gelukkig leeg ^^
Dat glas kwam op mijn toestenbord en raakte de spatiebalk, op dat moment stond Itunes bovenaan en die begon dus te spelen.
Nu komt er ineens vanuit ALLE kanten geluid,
Kortom, het werkt! ^^
Ik heb werkelijk géén idee wat er veranderd is sinds December dat ik de pc kreeg maar ik ben al lang blij dát het werkt:D
Als iemand trouwens nog een logische verklaring heeft, :o

Die driver genius pro, was nog niet voltooid met downloaden van z'n setup,
De instellingen zijn nog steeds hetzelfde,
Er is werkelijk niks verandert...
Rare, rare situatie...

Maar het werkt ^^ :D

PS: offtopic: ik vond de layout eerst ook waardeloos etc. maar na een maand of 2 wende ik eraan, de Aero functies (schermen makkelijk en snel resizen, zie google) is geweldig en er is een vaste knop rechtsonderin om alles naar beneden te gooien.
En nee, ik maak géén reclame voor Microsoft, dat is het laatste wat ik zou doen :P
Maar toch, als ik dan langs een Xp machine kom, is dat zowel een geschiedenis les (het is toch zo'n 10 jaar oud (bijna dan.)) als een pracht van een os. :P

Oke, vergeet mijn laatste post maar weer...
Ik heb nu het idee dat ik in het zwembad zit met mijn speakers...
(Waterig geluid, echo en vage tonen...)
Iemand hier iets op?

EDIT: heb mijn speakers nu weer via splitters aangesloten (veel zachter geluid...) en heb nu wél normaal geluid.
Dat wil zeggen, geen zwembad geluid maar wel erg zacht... doordat de splitters het verdelen...
Het is nu dus een 1.2 en dat is behoorlijk waardeloos voor speakers van een paar honderd euro... :P
Google weet niks van waterige speakers, heb flink gezocht...

Laatst bewerkt:
dat geluid dat ken ik, heb ik ook last van alleen heb ik op dit moment nog geen zijn om windows er opnieuw op te gooien.

Volgende week maar.

Ik kan je dus niet verder helpen voor een oplossing, maar misschien weet iemand anders nog iets.

Succes

Echt niemand hier die weet hoe ik dat watergeluid kan oplossen?

EDIT: Nou, weet niemand iets, word het topic niet gelezen of is het een 'noob' vraag?
Weet iemand hier een oplossing en is diegene bereid dat te posten?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan