Gedeeltelijk internet alleen email mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Berichten
3.884
Besturingssysteem
Linux KDE Neon
Office versie
Libreoffice
Ik weet niet of het hier op de juiste plaats staat.
Mijn zus heeft een probleem namelijk het volgende.

Ze kan alleen nog maar haar outlook express gebruiken.
Als ik haar internet explorer open dan duurt het een poosje en dan krijgt ze de melding kan de pagina niet vinden, het rare is dat na het openen dan het icoontje weg is van de startpagina, die is er wel als ik de browser open.

Verders is niks meer te updaten zoals add ware, windows update enz.

Heb gisteren alles gescand maar kreeg geen foutmeldingen, waren wel met wat oudere databases van de virusscanner en ad ware.

Heeft iemand een idee wat dit is en hoe het opgelost kan worden?
 
gebruik msconfig (start-> uitvoeren -> msconfig intypen)

Ga naar tabblad opstarten en kijk of hier vreemde dingen tussen staan. Verder kun je het programma "Autoruns" (van MS) gebruiken voor wat geavanceerdere instellingen m.b.t. wat er allemaal word opgestart tijdens windows.
 
Ik zal dat straks even doen pc staat niet hier namelijk.
Naar wat moet ik zowat allemaal kijken. Neem mijn laptop mee en zal daar wel posten wat er precies staat.
 
Vraag me allen af wat voor zin dat heeft. TS heeft al gescand dus ik neem aan dat er niks mee opstart wat dit in de weg zal zitten.Systeemherstel al gedaan?
 
Vraag me allen af wat voor zin dat heeft. TS heeft al gescand dus ik neem aan dat er niks mee opstart wat dit in de weg zal zitten.Systeemherstel al gedaan?

Heb gisteren alles gescand maar kreeg geen foutmeldingen, waren wel met wat oudere databases van de virusscanner en ad ware.

Alleen al daarom. Fouten in internet explorer zijn vaak te herleiden op spyware/virus. Ik wil niet zeggen dat dat in dit geval ook zo is, maar op deze manier kun je het redelijk uitsluiten. Bovendien merk ik vaak dat niet alles word gezien door een virusscanner of adwarescanner.
 
Heb nog geen systeemherstel geprobeerd, zal straks naar mijn zus gaan, kijk ik gelijk wel naar de config instellingen
 
Systeemherstel geeft geen oplossing, probleem blijft

Via msconfig heb ik onderstaande gezien, staat niet alles bij zoals viusscanner enz

ehtray c:\windows\ehome\ehtray.exe
RTHDCPL
ALMCPTR
NvCpl
nwiz
nerocheck
ctfmon
 
Je kunt dus geen webpagina's bekijken?

Open Internet Explorer.
Ga naar Extra, internet opties.
Dan naar het tabblad Connecties:
Druk op het knopje LAN onderaan.

Hier staan de proxy instellingen.
Zorg dat alleen aan staat: Automatische Proxyinstellingen

Werkt dit nog niet kun je kijken of het met een andere gratis browser wel kan. (even downloaden op andere pc en op USB zetten of iets dergelijks)
Firefox www.mozilla.com
Opera www.opera.com

Succes :thumb:
 
Dat klopt maar ik kan bv ook geen updates binnen halen van de virusscanner.
Ik zal firefox even op een stick zetten kijken wat er dan gebeurt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan