Gedownloade fonts gebruiken in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul1984

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Op de site www.1001freefonts.com heb ik een aantal fonts gedownload.
Na deze te hebben uitgepakt (gecomprimeerd), weet ik niet hoe ik ze in Word kan gebruiken... Wie kan me helpen???

Dank!!

Dat kan natuurlijk, de officiële weg alleen is, ga in windwos verkenner naar de map C:\windows\fonts klik daar op 'bestand' en kies voor 'nieuw lettertype installeren'

Wat je ook kan doen is de fonts in een andere map laten staan, als je het font wil gebruiken (lees beschikbaar hebben in b.v. word) op je het voorbeeld venster van het font door erop te dubbelkliken, zolang het voorbeeldvenster open staat is het beschikbaar voor alle applicaties.
Het voordeel hiervan......de fonts worden niet geladen tijdens het starten van windows, scheelt weer opstarttijd en systeembronnen.

Ik wil graag even jullie hulp met fonts
Ik heb al enige tijd Office 2000 draaien maar door omstandigheden moest ik de pc opnieuw installeren en heb ik gelijk 2003 aangeschaft en geinstalleerd maar sindsdien heb ik maar 10 fonts beschikbaar in Publisher.
In Word en Powerpoint en Excel heb ik alle fonts beschikbaar die ik in de map fonts staan.
Hoe kan ik alle fonts van de map fonts in de windows directory weer binnen Publisher krijgen ?
Ik heb heel Office verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar ook dat helpt niet

Laatst bewerkt:
Wat je ook kan doen is de fonts in een andere map laten staan, als je het font wil gebruiken (lees beschikbaar hebben in b.v. word) op je het voorbeeld venster van het font door erop te dubbelkliken, zolang het voorbeeldvenster open staat is het beschikbaar voor alle applicaties.
Het voordeel hiervan......de fonts worden niet geladen tijdens het starten van windows, scheelt weer opstarttijd en systeembronnen.

Bedankt dat wist ik niet. Zal het zeker gaan gebruiken nu.

Ik wil graag even jullie hulp met fonts
Ik heb al enige tijd Office 2000 draaien maar door omstandigheden moest ik de pc opnieuw installeren en heb ik gelijk 2003 aangeschaft en geinstalleerd maar sindsdien heb ik maar 10 fonts beschikbaar in Publisher.
In Word en Powerpoint en Excel heb ik alle fonts beschikbaar die ik in de map fonts staan.
Hoe kan ik alle fonts van de map fonts in de windows directory weer binnen Publisher krijgen ?
Ik heb heel Office verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar ook dat helpt niet

Ik ben weer even bezig geweest want om een website te maken met 10 letters waarvan 8 niet echt interessant zijn dat wordt niets.
Ik heb office er afgehaald en toen e pc weer schoongemaakt en opnieuw opgestart en weer office geinstalleerd maar helaas het zelfde resultaat.
Nu heb ik een oudere PUB bestand binnen gehaald bij publisher 2003 en daar kan ik wel alle fonts van windows gebruiken.
Toen heb ik hierin alles verwijderd en van de nieuw gemaakte pub bestand alles gekopieerd naar het oude pub bestand waar ik alles uit verwijderd heb en nu kan ik wel ale letters gebruiken.
Waar kan het aan liggen ??? Wie help mij ???

Ik heb het werkend dankzij iemand die voor mij ook aan het zoeken is gegaan.
Hij vond het volgende :

Web safe fonts in Publisher 2003 web publications
When you open a web publication in Publisher version 2003 you will not find all the fonts installed on your system. Where did all the fonts go?

One of the most important things to remember when designing a web page is that you should only use the standardized "web safe" fonts. If you use a font other than one of the 8 web safe fonts, then your site visitor may view your content in a font their browser substitutes. That result can be unpredictable. To avoid that design 'mistake' the web publication only allows the appropriate fonts.

The 8 web safe fonts are: Arial, Comic Sans, Courier, Georgia, Impact, Times New Roman, Trebuchet, Verdana.

Publisher 2003 has not removed your other fonts, it is simply hiding them in a web publication in order to help you design as a Web Professional would.

This hiding of the fonts is optional, it is simply turned on by default.

If you opt to ignore this web safe design you can disengage the safe font setting. While in a web publication go to Format menu, Font, and deselect the "show only web font" option.

Afterwards all fonts on the system will be available to your web publication.

Perfekt en dit mag gesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan