Gedragsregels

Status
Niet open voor verdere reacties.

miles

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
Berichten
788
Hallo,

Weet er iemand een site waar ik gedragsregels kan vinden van:

- prive internet
- prive mailen
- prive mail van een ander bekijken

Gr. Miles
 
Ik zal het iets anders stellen:

Wat mag een systeembeheerder wel en niet omtrent e-mail van een ander en internetgebruik
 
Laatst bewerkt:
daar heb ik idd wat meer aan.
Ik zal eens kijken wat ik kan gebruiken
 
Moeilijk. Vaak heb je te maken met bedrijfspolicies. De wetgeving hieromtrent staat eigenlijk nog in de kinderschoenen. Een administrator mag in elk geval niet zomaar op eigen houtje gegevens en documenten van jou lezen zonder opdracht of toestemming van het management.

Wat betreft email- en internetgebruik op de werkplek is het zo, dat er alleen controle van de inhoud plaats mag vinden als er een gemotiveerd vermoeden is dat er van die faciliteiten misbruik gemaakt wordt. Controle van de hoeveelheid dataverkeer kan wel zondermeer gecontroleerd worden.

Emailverkeer controleren valt onder het briefgeheim. Zonder opdracht van het management of duidelijke aanleiding mag de inhoud daarvan niet gecontroleerd worden. De hoeveelheid emails per dag bijvoorbeeld, mag wel gecontroleerd worden.

Meer informatie vind je op internetrecht.pagina.nl en www.cbpweb.nl. Je kunt je vraag ook eens stellen op http://www.prikpagina.nl/list.php?f=844. Een beetje gratis advies van een jurist kan nooit kwaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan