Geef de dag van morgen aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

wojo00

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2002
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, ik wil de dag van morgen automatisch laten verschijnen. Is dat mogelijk?

Dus bijvoorbeeld:

Het weer voor 'morgen'

En dan moet morgen dus vervangen worden door de dag van morgen.

Het mag ook zijn de dag van morgen plus de dag en maand als dat mogelijk is, dus 'morgen 2 juni' :p

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Uit de Googeldoos:
Code:
=============================================
<br>

<SCRIPT LANGUAGE = 'JavaScript'><!--
function makeArray() { for (i = 0; i<makeArray.arguments.length; i++) this[i + 1] = makeArray.arguments[i]; }

function getCorrectedYear(year) {
    year = year - 0;
    if (year < 70) return (2000 + year);
    if (year < 1900) return (1900 + year);
    return year;
}

var months = new makeArray('Januari','Februari','Maart','April','Mei','Juni','Juli','Augustus','September','Oktober','November','December');

var modifiedDate = new Date(document.lastModified);

document.write('Vandaag is het:  ' + modifiedDate.getDate() +  '   ' + months[modifiedDate.getMonth() + 1] + ' ' + getCorrectedYear(modifiedDate.getYear()));

var reviewDate = new Date(modifiedDate.getYear(),modifiedDate.getMonth(),modifiedDate.getDate() + 1);

document.write('<P>Het weer voor morgen: ' + reviewDate.getDate() + '  ' + months[reviewDate.getMonth() + 1] + '  ' + getCorrectedYear(reviewDate.getYear()));
//--></SCRIPT>
<br>
===========================================
:cool:

Bedankt Peter!

Ik heb er even een kijkje naar genomen en dit is ongeveer wat ik bedoelde maar niet helemaal.

Nu zegt het script:

Het weer voor morgen: 3 Juni 2006

Ik zou graag het woord 'morgen' willen vervangen door een dag.. zaterdag, zondag, maandag, etc. Is dit mogelijk? Iedergeval bedankt voor je hulp, is zeker gewaardeerd! :)

Is dit beter?

Code:
<SCRIPT LANGUAGE = 'JavaScript'><!--
function makeArray() { for (i = 0; i<makeArray.arguments.length; i++) this[i + 1] = makeArray.arguments[i]; }

function getCorrectedYear(year) {
    year = year - 0;
    if (year < 70) return (2000 + year);
    if (year < 1900) return (1900 + year);
    return year;
}

var splitTime = (8*60)+59; //begin dagen
var days = new Array('zondag','maandag','dinsdag','woensdag','donderdag','vrijdag','zaterdag');
var now = new Date();
var dayNum = now.getDay(); // 0 = zondag -> 6 = zaterdag
var nowTime = (now.getHours()*60) + now.getMinutes();
if (nowTime < splitTime) dayNum-=1;
else if (nowTime > splitTime) dayNum+=1;
if (dayNum < 0) dayNum = 6;
if (dayNum > 6) dayNum = 0; //einde dagen

var months = new makeArray('Januari','Februari','Maart','April','Mei','Juni','Juli','Augustus','September','Oktober','November','December');

var modifiedDate = new Date(document.lastModified);

document.write('Vandaag is het:  ' + modifiedDate.getDate() +  '   ' + months[modifiedDate.getMonth() + 1] + ' ' + getCorrectedYear(modifiedDate.getYear()));

var reviewDate = new Date(modifiedDate.getYear(),modifiedDate.getMonth(),modifiedDate.getDate() + 1);

document.write('<P>Het weer voor morgen: '+days[dayNum]+' ' + reviewDate.getDate() + '  ' + months[reviewDate.getMonth() + 1] + '  ' + getCorrectedYear(reviewDate.getYear()));
//--></SCRIPT>

:cool:

He bedankt!

Het klopte niet helemaal, het is nu namelijk na 12 uur dus officieel zaterdag. Ik plaatste de code en er stond het weer voor vrijdag. Komt nog bij dat het de dag voor morgen moet zijn.. zondag dus. dus het script loopt 2 dagen achter :p

Ik zou deze code nooit zelf kunnen maken, ik ben maar een simpele beginnende webmaster.. gelukkig heb ik wel kunnen uitvogelen hoe ik het kan oplossen ik heb de dagen in de code wat omgegooid..

var days = new Array('dinsdag','woensdag','donderdag','vrijdag','zaterdag','zondag','maandag');

Nu klopt ie, heel erg bedankt voor jullie hulp, ik ben er erg blij mee!

:thumb:

Laatst bewerkt:
Nou zeg, er staat nu ineens..

Het weer voor dinsdag 4 Juni 2006 :eek:

Dit moet zondag zijn! Toch maar weer de volgorde van de dagen veranderen... Blijkt dat de volgorde die je gaf toch goed was Peter, alleen veranderd de dag dan pas om 6 uur in de ochtend? Dit zou 12 uur in de avond moeten zijn, is dit mogelijk?

Er werd document.lastModified gebruikt, daardoor ging het misschien fout.

Dit werkt iets simpeler:
PHP:
<SCRIPT type="text/javascript">

function textDate(d) {
  var days = new Array('zondag','maandag','dinsdag','woensdag','donderdag','vrijdag','zaterdag');
  var months = new Array('Januari','Februari','Maart','April','Mei','Juni','Juli','Augustus','September','Oktober','November','December');
  return days[d.getDay()] + ' ' + d.getDate() + ' ' + months[d.getMonth()] + ' ' + d.getFullYear();
  };

var now = new Date();
 var tomorrow = new Date; tomorrow.setDate(tomorrow.getDate() + 1);

document.write('Vandaag is het: ' + textDate(now));
 document.write('<P>Het weer voor morgen: ' + textDate(tomorrow) + '</p>');

</SCRIPT>
Dat geeft:
Vandaag is het: zaterdag 3 Juni 2006
Het weer voor morgen: zondag 4 Juni 2006

Vr.Gr. Egel.

PERFECT!

Allemaal bedankt voor de bijdrage, bij deze heeft dit onderwerp de status opgelost gekregen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan