geeft afbeeldingen niet weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

flobby

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
halllo,,

Ik ben met een eigen site bezig waar ook een aantal afbeeldingen op laat zien, dit is een combinatie tussen een style document en gewone html codes. toen ik de site nog niet online had werkte alles top. maar als ik het online zet worden de afbeeldingen niet weergegeven. kan iemand me helpen??
de site is www.robertverkade.nl

groet Robert

ik quote:
Not Found

The requested URL /public/sites/www.robertverkade.nl/images/Logo.jpg was not found on this server.
Je moet niet vergeten ook je plaatjes te uploaden!

Daarnaast:
Code:
.dagen{ color:#000000; background:0693ed}
.deze { color:#000000; background: fff9e7 }
-->
Code:
.dagen{ color:#000000; background-color: #0693ed}
.deze { color:#000000; background-color: #fff9e7 }
dit in je html, maar ook in je css bestand.

Daarnaast moet je, als je tijd overhebt, eens nadenken over een nieuw kalender script, want deze is lichtelijk... 'slecht'.

Probeer alle links te verbeteren. Door:
Code:
public/sites/www.robertverkade.nl/

Te vervangen door
Code:
/
of
Code:
http://www.robertverkade.nl/

Het eerste heeft de voorkeur omdat dit een zogenaamde relatieve link is wat betekent als je je hele website verplaatst alles nog goed werkt. Wat je nu doet is de plaatjes in de map public/sites/www.robertverkade.nl/images, dit moet images worden.

bedankt

bedankt voor de tips,, alles doet het nu weer goed, heb wel het idee dat het precies hetzelfde is als eerst maar werkt nu allemaal gewoon dus zal wel wat fout hebben gedaan!! tevens bedankt voor de tip van de kalender. het was de bedoeling dat ik er gewoon een simpel kalendertje had staan dus heb er snel even eentje gepikt ergens vandaan. heb je misschien nog tips voor een goede kalender??

in ieder geval bedankt!!

Groet Robert

Nou... eigenlijk niet. Het is niet dat de kalender niet werkt, maar de code is gewoon niet netjes. Daarnaast ben ik een beetje een mierenneuker als het om javascript gaat :p

Ik zie aan je reactie dat je nog niet helemaal snapt hoe het werkt met de mappen. Ik heb daarom in de bijlage een schemaatje gemaakt, ik hoop dat dit je helpt de mappenstructuur duidelijk te krijgen.
Een map onder een andere map zit in de bovenstaande map.

Jou CSS bestand staat in de map www.robertverkade.nl. Door /images/ te typen wordt naar de map genaamd images in de map waar het CSS bestand staat (dat is www.robertverkade.nl) gezocht (deze bestaat).
Als je /public/sites/www.robertverkade.nl/images/ typt wordt gezocht naar de map genaamd public gezocht in de map www.robertverkade.nl. Deze bestaat niet!

Bijlagen

• MappenEnUitleg.png
    MappenEnUitleg.png
    14,5 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan