geeft de melding BOOTMGR is compressed Press Ctrl+Alt+Del to restart pc dood???

Status
Niet open voor verdere reacties.

elzetakkie

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2004
Berichten
44
tja, ik heb de laptop van mijn zoon hier, met de vraag of ik het ding weer op gang kon krijgen. Nu heb ik wel wat met windows 98/Me/en Xp gerommeld, maar met Vista heb ik geen ervaring.
Het enige wat ik weet is dat hij hem zo traag vond en toen heeft hij via systeemwerkset de boel gecomprimeerd, waarna hij niet meer op gang wil komen. Hij geeft de melding BOOTMGR is compressed Press Ctrl+Alt+Del to restart .... en zo kun je de ganse dag door blijven gaan want ieder restart komt weer dezelfde melding voor.
Nu is het een voorgeinstalleerde Acer zonder bijgeleverde software. Dus heb ik een werkende versie van Vista bemachtigd en een (zei het engelstalige) pdf over de in's en out's van vista, maar daar word ik niet wijzer van. Ik heb de opstart via F2 omgezet, zodat hij vanaf de cd/dvd als 1e opstart, in de hoop zo de boel te kunnen herstellen via scandisk of liever nog een schone installatie. Jammer, hij blijft hardnekkig ook via de opstart van de dvd (die ik eerst getest heb op mijn xp-pro laptop- hij werkt! ) met dezelfde foutmelding komen.
Wie kan me helpen om het ding weer leven in te blazen? of moet ik hem "dood" verklaren??? Ik hoop het niet, mijn zoon zit veel in 't buitenland voor zijn werk en heeft dan met zijn vriendin en baby'tje contact via die laptop

alle hulp is welkom :eek:
 
Je zou dan kunnen proberen om het op de 'harde' manier te doen.
Schijf formatteren en dan via de Windows DVD opstarten/installatie starten.
Of kan je ook niet opstarten van bijv. Hiren's Boot CD?
 
Hoi !

Opstarten van de Vista_DVD, kiezen voor Reparatie, kiezen voor command prompt.

Hier trommel je de volgende commando's in, ieder gevolgd door een tik op "enter ":

bootrec /RebuildBCD

bootrec /fixboot

en de PC zal weer opstarten.

Greetz,

Harry.
 
hij doet niets, ik heb in de bios de opstart van de cd rom op nr 1 gezet en een versie die ik zelf heb van vista erin gelegd, zelfs dan start 'ie op met dezelfde foutmelding, ik kom daar niet doorheen, dus ook niet bij mijn bureaublad etc.
als ik op f12 druk bij opstarten kom ik in een keuze menu maar daar ontbreken dingen ik heb dan de keuze uit: de cd/dvd
of IDE 0: Toshiba MK8037GSX-(S1)
dan geeft hij gek genoeg optie 4 aan (slaat dus optie 3 over) PCI LAN : MBA v9.0.12 Slot 0400

kies ik voor optie 1 of 2 kom ik weer in de foutmelding terecht. Moet ik misschien in zijn bios nog andere dingen veranderen dan alleen de cd/dvd als nr 1 zetten?

ik ben nu bezig een andere versie van vista binnen te halen een unattended versie en ik heb seatools gedownload net als knoppix, dat werd me aangeraden om de boel te repareren, of het lukt????

ik hoop het, mijn kennis reikt niet verder.:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan