Geeft te weinig aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joerii14

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
ik heb sinds kort een nieuw moederbord, was verplicht dit te kopen omdat vorige kapot is gegaan door kortsluiting.
nu geeft de computer maar aan dat ik er 2560 mb aan werkgeheugen in heb zitten terwijl dit toch echt 3072 mb is.
met mijn vorige moederbord had ik er geen probleem mee en gaf hij gewoon 3072mb aan maar dit nieuw moederbord niet.
wat is hier het probleem ? kan het moederbord niet zoveel geheugen aan ?

met vriendelijke groet,

Joeri van Grimbergen.

Ik neem aan dat je het oude geheugen hebt overgezet? Sommige moederborden zijn "gevoeliger" voor geheugenreepjes dan andere. Heb je wel in de handleiding gekeken of jouw geheugenreepjes geschikt zijn voor je moederbord? Zijn de geheugenreepjes allemaal dezelfde (enkelzijdig, dubbelzijdig, snelheid etc.)?

of de onboard videokaart snoept 512 MB van je geheugen af.

2560+512 kom je op 3072

@tmol: Dat is eigenlijk een veel logischer verklaring, ik sluit me hierbij aan :)

Hallo

Veel duidelijker was "vermoedelijk" geweest om ook merk/typenr/ouderdom v/h betrokken motherboard te vermelden.

Peter

sorry dat ik dat er niet bij heb gezet,
mobo : asus M2N-CM DVI.
het moederbord is net vers uit de winkel en ook daar heb ik gevraagd of het paste en ze zeiden van wel.
maar mijn vorige moederbord gaf wel 3072 mb aan en deze maar 2560 mb.
op mijn vorige mobo had ik ook een onboard vidkaart maar hij gaf het wel aan en nu niet.
is dat niet vreemd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan