Geeft upgraden van 2 naar 4 GB echte snelheidswinst ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Hallo allen,
Mijn computer met Windows 7 Home Premium 64-bit start tergend langzaam op.
Ze sluit ook tergend langzaam af.
En bijvoorbeeld het opstarten van Windows Live Mail duurt mij ook te lang.

Nu dacht ik dat het upgraden naar 4 GB intern geheugen misschien iets zou uithalen.
Maar ik wil dit enkel doen als iemand (of meerdere personen) hier uitdrukkelijk kunnen bevestigen (uit ervaring) dat dit een oplossing is.

Andere dingen, zoals schijfopruiming en schijfdefragmentatie, en het uitschakelen van programmaatjes via msconfig, heb ik reeds geprobeerd, echter zonder resultaat.

Ik start met nogal wat programmaatjes op permanent in het geheugen zoals Gdata 2012, Picpick, webcamsoftware en Windows Live Messenger, en enkele gadgets. Dus bij het opstarten heeft hij heel wat te installeren.

Alle reacties zijn welkom.
Geert1964

Op zich kan je die programma's gewoon uit laten. Het enige wat het verschilt is dat het wat meer moeite kost om bijvoorbeeld MSN te starten: je moet dan helemaal via Start naar programma's naar Windows live. Dus dat kan je wel uitschakelen. Maar het kan zin hebben als je een snelle processor hebt. Dus: zou je je processor kunnen geven?

Hoi,

Misschien toch ook wat minder op te laten starten;) En het zal allicht iets helpen.

Laatst bewerkt:
Hallo,
Picpick en Gdata moeten op de achtergrond worden geinstalleerd, dus dez kan ik niet verwijderen, de andere eventueel wel, al betwijfel ik of dat veel uitmaakt.
Mijn processor is een Pentium Dual-Core E5300 2,60 GHz.
Geert1964

Dan denk ik dat het weinig zin heeft om van 2 naar 4gb te upgraden. Je kan het proberen, maar ik betwijfel of het heel veel zin heeft. Voor dat tientje kan je het wel doen.

Ik kan niet beoordelen of dat een snelle processor is, maar met een langzame duurt dat natuurlijk aanzienlijk langer. Ik heb een snelle i7 of zoiets met SSD en pats boem alles staat er. Kijk hier eens even naar.

Kijk ook eens naar je virtueel geheugen (pagefile.sys).

Laatst bewerkt:
4GB geheugen vs 2GB merk je wel hoor... een vriend van me zit met 2GB defect van de 4GB en zegt dat alles een stuk slomer gaat, ook op game gebied.

Nee, een Phenom II X2 dus heel veel verschil is het ook niet...

Nog snel even melden dat volgens "prestaties" in "taakbeheer" mijn gebruikte geheugen rond de 950 à 990 MB schommelt; volgens het freeware programma RamMonitor rond de 850 MB.
Geert1964

Het verschil is dat Taakbeheer al het geheugen (wisselbestand[langzamere opslag van harde schijf, gebruikt als "ram-geheugen"] +ram) aangeeft en dat RamMonitor waarschijnlijk alleen het gebruikte ram.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan