geen 1024Mb maar 894Mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

meanman64

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2007
Berichten
19
Ik heb een moederbord Giga-Byte GA-M61PM-S2.Deze is van mijn zoon zijn pc.Het geheugen dat ik voorzien had was Take-MS DDRII 677-512MB en dit 2maal.Maar daar startte de pc niet met op.Eerste probleem.De winkel gaf dan 1 latje van 512Mb-533-DDRII mee daar hij maar 1 had.Deze werktte goed dus ik bestel 2 dezelfde (2x DDRII-533-512MB) van het merk Take-MS.Ik steek ze in de pc van mijn zoon en zie alleen 894Mb.Wanneer ik deze in mijn dochter de hare steek is het wel 1024Mb.
 
Zit er een shared videokaart op (videokaart via het moederbord, niet via losse kaart), want die gebruikt dan een deel van het geheugen en verklaart het lagere getal.
 
Reactie:

Ongetwijfeld heeft dat moederbord een interne VGA kaart van 128 Mb zonder eigen geheugen. Het werkgeheugen wordt dus gedeeld tussen de VGA-kaart en de rest, vandaar dat XP 128 Mb minder laat zien.
 
Dank u voor uw reactie,na een losse vga- kaart ingeplugd te hebben zag ik 1024Mb.Maar wat is het probleem dat de pc niet opstart met DDRII-667 en wel met DDRII-533?
 
waarschijnlijk omdat je geheugen ook DDR2-533 is?
Dat geef je zelf tenminste aan...
 
De bedoeling was om DDRII-667 te steken maar om dat deze niet voorradig was heeft de winkel mij 1 latje meegegeven DDRII-533 en toen de 667 versie binnen was wou ik die steken maar de pc boot niet met dat geheugen wel met de 533 versie.
 
Ik heb een moederbord Giga-Byte GA-M61PM-S2.Deze is van mijn zoon zijn pc.Het geheugen dat ik voorzien had was Take-MS DDRII 677-512MB en dit 2maal.Maar daar startte de pc niet met op.Eerste probleem.De winkel gaf dan 1 latje van 512Mb-533-DDRII mee daar hij maar 1 had.Deze werktte goed dus ik bestel 2 dezelfde (2x DDRII-533-512MB) van het merk Take-MS.Ik steek ze in de pc van mijn zoon en zie alleen 894Mb.Wanneer ik deze in mijn dochter de hare steek is het wel 1024Mb.

Zoals je zelf aangaf haal ik hieruit dat je dus een DDR2 533 geheugen setje hebt. en dan is het logisch.. ondersteund je mobo wel 677 mhz geheugens?
Normaal zou deze automatisch herkend moeten worden.
 
Hoi !

Bij plaatsing van nieuw geheugen wil een BIOS-reset nog wel es helpen !


Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan