Geen 1gb/s maar 100mb/s!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hey,

Ik heb vandaag een Gigabit switch gekocht van TP-LINK (TL-SG1005D) omdat ik ook erg tevreden ben over hun wireless router (TL-WR1043ND) -ondersteund ook 1GB/s-. Maar als ik mijn switch aansluit dan krijgt ik maar een 100mb/s verbinding! Hoe kan dit als ik zowel van router->switch als switch->PC's gewoon CaT5e kabels heb die gewoon 1Gb/s aan zouden moeten kunnen... Mijn netwerkkaart is een "ATHEROS L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000" dus die zou het ook aan moeten kunnen! Dus ik snap niet precies wat het probleem is! Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe of wat het kan zijn? (Afstaand tussen router en switch is ongeveer 20/30 meter, en tussen switch en pc rond de 20)

MVG,
Yorick

Als jij zeker weet dat alle apparatuur 1Gb kan switchen, dan zou je alle netwerkdevices op 1Gb full duplex kunnen gooien. Zit er dan ook maar 1 tragere netwerk device in de schakel, zal dat je snelheid beperken. De zwakste schakel bepaalt. Maar Mik heeft al een goed document neergezet

Ik zeg toch al dat ik een Cat5 kabel heb en de router kabel heb ik ook in de 5e poort gedaan en mijn computer heeft gewoon een 1gb/s netwerkkaart! Wat zie ik nou over het hoofd dan volgens jou/jullie? Ik zie het niet!

Als jij zeker weet dat alle apparatuur 1Gb kan switchen, dan zou je alle netwerkdevices op 1Gb full duplex kunnen gooien. Zit er dan ook maar 1 tragere netwerk device in de schakel, zal dat je snelheid beperken. De zwakste schakel bepaalt. Maar Mik heeft al een goed document neergezet

wat is "1Gb full duplex"?

1Gbit duplex is dat hij 2 richtingen uit 1Gbit stuurt. Dat kun je instellen bij je netwerkkaart. Kijk daar eens naar. Het kan ook zijn dat hij juist op auto negotiating moet staan. Ik heb het allemaal al eens meegemaakt. Wij zijn hier nog niet zo heel lang geleden naar gigabit gegaan en moesten we allemaal op auto negotiating

1Gbit duplex is dat hij 2 richtingen uit 1Gbit stuurt. Dat kun je instellen bij je netwerkkaart. Kijk daar eens naar. Het kan ook zijn dat hij juist op auto negotiating moet staan. Ik heb het allemaal al eens meegemaakt. Wij zijn hier nog niet zo heel lang geleden naar gigabit gegaan en moesten we allemaal op auto negotiating

Hey ja ik heb het probleem gevonden! De kabel was verkeerd gemaakt. Ik heb hem nu de goede kleuren combinatie gegeven en het werkt! Ik had dus voorheen een verkeerde kleurencombinatie gebruikt van internet! Bedankt iniedergeval voor jullie reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan