Geen 3D- ondersteuning in VIsta voor Radeon 9250?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dieter Volckaer

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2007
Hallo beste helpmijers... (plechtig, mijn eerste vraagje hier)

Vandaag heb ik een nieuwe Sapphire Radeon 9250 videokaart gekocht. De verkoper vertelde me dat die Vista-compatibel is en zonder problemen Aero en Windows Flip 3D zou kunnen doen...

Nu... het lukt niet. De software die op de cd stond was al niet goed, dus online gezocht... Tien drivers gezocht en geprobeerd... en ken je het? De laatste werkt.

Nu toch al geen foutmeldingen en blue screens meer... oef!

Maar nu wil ik toch Aero en Flip 3D kunnen gebruiken. Zelf de screensaver werkt niet: Geen direct3D ondersteuning of zoiets... Ikke dxsdk_apr2007 gedownload (is toch juiste, hé?) + Direct3D en toch lukt het niet. Wat kan ik nog doen?

Mijn systeem is Amd Sempron 2400+ met 512 DDR ram en Windows Vista Home Premium + Windows XP SP 2 (andere partitie)

Dank bij voorbaat

Laatst bewerkt:
De Radeon 9250 ondersteund geen DirectX9, welke wel nodig is voor Aero en Flip3d.

De verkoper had dit kunnen weten als hij er verstand van had. (en dus blijkbaar niet heeft)

-edit-

Kijk hier maar es voor gedetailleerde gegevens van de kaart:
http://ati.de/products/radeon9200/radeon9200/specs.html

Hier staat o.a:
Full support for DirectX ® 8.1 programmable pixel and vertex shaders in hardware

Laatst bewerkt:
Snelle service hier, dank je wel :-)

pfff! Dus 109 € teveel betaald dus...

Toch bedankt voor het snelle antwoord. Nu hoef ik niet meer te zoeken.

Ik denk eraan Windowblinds te installeren, ik heb ergens gelezen dat dat ook een soort van Aero en Flip3D kunnen simuleren...

Dieter

109 euro?:confused: die dingen kun je al vanaf 32 euro kopen, wat heet een poot uitdraaien, in dit geval een dubbele, zou ermee teruggaan, want met windowblinds zal het ook niet werken op Vista.

Een vriend van me heeft die (tergoedertrouw) gekocht... Hij had eerst een andere mee maar dat was voor AGP, vermoed ik... Dus heeft hij dan teruggegaan naar de winkel voor deze 9250, een PCI

En ik weet niet in welke winkel het was, dus... Ik zal het eens vragen aan m'n vriend.

écht waar? 30€ voor zo'n kaart?? damn... Die verkoper maakt nogal woekerwinsten

Maare, wat voor een moederbord heb je eigenlijk? met PCI-E of alleen PCI?
Overigens ken ik hem niet voor PCI-E, en een ander type voor PCI gaat nooit werken.

Maar dan nog, je vriend heeft toch wel de bon bewaard? en wat staat daar op?

Laatst bewerkt:
Waarom breng je die kaart niet terug dan?

Neem dan een nVidia geforce 7600-serie, bijv. de GS voor €90. Heb je veel meer aan.

Trouwens, heeft die 9250 €109 gekost? :shocked:

Die dingen kosten nou nog maar een euro of 30:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/...catID=49&scoreMin=&priceMin=0&priceMax=&land=

Bij welke winkel heb je de 9250 gekocht dan?

Ai, dat zijn DDR2 of AGP kaartjes... Ik heb enkel PCI-sloten (witte) er zit ook één zwart slot in... (Maar hoe deze heet, weet ik niet)

Volgens de Vista Upgrade Advisor kan mijn computer Vista Ultimate aan mits een andere videokaart.

-Dus vandaag een nieuwe laten kopen-

En zo dacht ik dat het in orde zou zijn...

Laatst bewerkt:
Tja, als het een AGP of PCI-E slot zou hebben, maar dat weet die advisor niet.

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/162/4302/radeon-9250-128bit-.html
is dan zeker van goud die kaart
Microsoft heeft de minimum systeemeisen bekend gemaakt voor haar nieuwe Windows Vista besturingssysteem dat begin 2007 zal worden uitgebracht. Windows Vista is de opvolger van Windows XP.

Om Vista minimaal te kunnen draaien heb je een 800 MHz processor nodig, 512 MB RAM geheugen, 15 GByte vrij op de harde schijf en een CD-ROM drive. Je bent dan echter Windows Vista Capable en je profiteert dan niet van de nieuwe grafische snufjes van de gloednieuwe Aero interface.

Om deze te kunnen draaien - en de benaming Windows Vista Premium Ready te mogen voeren - moet je minstens een 1GHz CPU, 1GByte RAM geheugen, een grafische processor die Aero aankan met 128 MB geheugen, een DVD-ROM drive en een 40 GByte harde schijf waarvan 15 GByte vrij.

Voor het draaien van games betekent dit waarschijnlijk dat 2 GByte RAM-geheugen snel ingeburgerd zal raken. Zowieso heb je voor het draaien van 3D-games een stevige videokaart nodig, dus de Aero-interface zal voor de meeste gamers geen probleem opleveren. Anders is het voor de PC's in bedrijven met de grafische chip geïntegreerd op het moederbord. Deze zullen waarschlijk geupgrade of vervangen moeten worden. Tsjing, tsjing!

Ok, ik weet dus genoeg...

Bedankt voor de hulp en als ik nog op problemen bots kom ik hier nog wel eens langs.

SUPER forum, trouwens

Dank je

Hoi !

Nog even: Ierdere andere installatie dan Vista Home Basic op deze PC gaat je een teleurstelling opleveren, ook met een betere videokaart !

Hou het lekker bij XP, met die configuratie, dat bespaart je een hoop problemen.

Greetz,

Harry.

Maar om de voorgangers tegen te spreken, als het een 256 MB variant is vind ik de prijs wel hoog maar niet schrikbarend een poot uitdraaien.
Aangezien dit een PCI kaart betreft en niet 123 meer te vinden zijn ...
2e hands vind ik ze rond de 70 Euri dus nieuwwaarde 109 is prijzig maar niet zo schrikbarend als eerder verondersteld :)

ultraplex zei:
Anders is het voor de PC's in bedrijven met de grafische chip geïntegreerd op het moederbord. Deze zullen waarschlijk geupgrade of vervangen moeten worden. Tsjing, tsjing!
uhm Op je werk Werk je, 9 van de 10 bedrijven geven niets om grafische grapjes en zullen gewoon de "Windows 2000" look gaan draaien. en tegen de tijd dat de meeste bedrijven over gaan is het merendeel van de huidige systemen toch al afgeschreven (afschrijving is 3 a 4 jaar/ verwachtte migraties voor de meeste bedrijven pas over 1,5 tot 3 jaar) waardoor ze sowieso al nieuwe hardware gebudgetteerd hadden, en de hardware die over 1 a 2 jaar aangeschaft word zal dan inmiddels Vista ready zijn :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan