Geen 5.1 geluid met 5.1 geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

olemla

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Ik heb een Trust Sound Expert digital surround 5.1 geluidskaart een een 5.1 speakerset. Wanneer ik de drie gekleurde stekkertjes (groen, zwart en oranje) in zowel de subwoofer als de pc steek heb ik toch geen 5.1 geluid zoals ik die wel heb in mijn home-cinema set in de huiskamer. Toch moet dit kunnen... Ik heb de nieuwste drivers (uit 2001) gedownload en ook allerlei instellingen geprobeerd met de C-Media Mixer (versie 1.55) maar ook dit zonder succes. Wel krijg ik bij het afsluiten van de mixer de volgende melding: Lijn IN en midden/subwoofer hebben dezelfde aansluiting. Kan dit de reden zijn waarom het maar niet wil lukken of weet iemand een andere oplossing?

Als je win XP hebt..

Start, config. scherm, spraak geluid en geluidsapparaten, geluiden en audioapparaten, bij luidsprekerinstellingen op geavenceerd, en dan de luidsprekeropstelling op 5.1 surround zetten..

Ik hoop dat het helpt.

Succes,
Timothy

Hallo Timothy,

Bedankt voor je reactie maar dat had ik allemaal al gedaan en helaas dus zonder succes...

Ik heb een nieuwe versie van de C-Media Mixer gedownload en geinstalleerd en ik krijg nu bij info de volgende twee meldingen: Lijn IN en uitgang achterste luidspreker hebben dezelfde aansluiting + Microfoon en subwoofer hebben dezelfde aansluiting...
Kan iemand mij vertellen of dit een foutmelding is en wat ik hieraan kan doen om toch 5.1 geluid te kunnen krijgen????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan