geen 5.1 in XP bij powerdvd 5?

Status
Niet open voor verdere reacties.

musebliss

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2001
Ik heb verschillende OS op mijn pc's en bij Windows 2000 kan ik kiezen hoeveel speakers ik wil instellen om dvd geluid weer te geven via PowerDVD 5.
Bij XP Prof heb ik echter deze optie niet en heb ik alleen 2speakers om in te stellen ipv 6.
Bij surround mixer (geluidskaart is SB Live 5.1) kan ik alle speakers feilloos testen... Iemand een tip?

Heb je wel gekeken onder start/config.scherm/geluiden?
Misschien moet je het daar nog op 5.1 instellen.

Geplaatst door Elisa
Heb je wel gekeken onder start/config.scherm/geluiden?
Misschien moet je het daar nog op 5.1 instellen.

Speakerinstellingen staat wel degelijk op 5.1 dus dat is het niet :(

PowerDVD

En krijg je ook niet de optie in PowerDVD van SPDif.

Mischien staat hij in eXtended Problems standaard op SPDif als je dat hebt (en dat heb je).

Eric.

Re: PowerDVD

Geplaatst door Eric_Daleboudt
En krijg je ook niet de optie in PowerDVD van SPDif.

Mischien staat hij in eXtended Problems standaard op SPDif als je dat hebt (en dat heb je).

Eric.
Ik kan het dus wel op SPDif zetten maar als ik die optie neem kan ik alleen mijn software updaten, ik word dus doorgelinkt naar de fabriekssite... om versie 6 te kopen.
Zou het kunnen dat software wel op W2000 6 speakers ondersteunt en bij XP niet?

Mijn versie 5

Ik zou mijn versie 5 eens kunnen installeren op XP en kijken wat dat doet.

Ik heb versie 4 XP(hij heet toevallig ook XP) draaiende gehad, geen probleem. Decoder deel van 5 gekocht, kreeg toen plots 5SE, maar er weer afgegooid. Heb nu een 6 draaien die bij de grafische kaart zat.

Weet natuurlijk niet of hij niet stiekem iets onthoudt als ik 5 er op zet.

Maar je moet SPdif uitzetten, daar kan hij volgens mij nooit voor vragen te updaten.

Eric.

P.S. Heb je eXtra Problemen pro, home of mediacenter ?
En die van mij ondersteunen (zijn krijgertjes) wel SPdif. Als het goed is zul je niets meer horen als je hem op SPdif zet, en je gebruikt line uit.

Laatst bewerkt:
Versie 4 XP heb ik ook eens geprobeerd en dit gaf hetzelfde resultaat.
Hoe SPDif uitzetten ? Kan dit invloed hebben op mijn probleem ? Ik heb dus keuze uit koptelefoon,
luidsprekers (Wave/Out) en SPDif.
Als ik het op 2 speakersf zet en klik op keuzemogelijkheden krijg ik deze info :

Uw huidige versie van PowerDVD heeft de volgende audiomogelijkheden:

- Aantal geluidsdecoderkanalen: 2
- Aantal geluidsuitvoerkanalen: 2
- Dolby Digital (AC-3) Decoder: Yes
- DTS-decoder: No
- Dolby-koptelefoon: No
- Virtuele luidspreker van Dolby: No
- Dolby Pro Logic II: No
- CLMEI: No
- TruSurround XT: No

Bij uitvoermodus kan ik wel kiezen uit: Stereo, Met Dolby surround compatible stereogeluidsmix of DirectSound 3D als keuze op 2 speakers staat.

Ik Heb XP Pro.

Het weekend

Zal van het weekend even de Creative kaart er in hangen en voor je kijken.

Eric.

P.S. kreeg destijds perfecte support van Creative door een Nederlands sprekende/schrijvende Ierse dame.

Laatst bewerkt:
Ik krijg het angstige vermoeden

Kan het zijn dat je je Creative kaart niet goed heb geïnstalleerd in WinXP.

Ik zie nu op mijn barebone dat ik de optie krijg tot aan 8 speakers.

Op mijn werkpaard kan ik na opnieuw de geluidskaart geïnstalleerd te hebben (ik koos bij install voor 2 speakers) niet meer dan 2 speakers kiezen (vroeger tot 4, kaart kan ook niet meer aan).

Eric.

P.S. Vraag me niet hoe ik 8 speakers moet aansluiten, maar OK mijn onboard schijnt dat wel aan te kunnen.

Noot: Mijn creative 5.1 kaart ligt in de kast omdat als ik 2000 installeerde met de kaart, werd hij herkend en werkte goed. Maar als ik de drivers van Creative (download) installeerde, ging er iets fout met het geluid. Het zelfde overkwam een collega op helpmij.

Ik heb bij het installleren geen problemen gehad. Misschien dat ik de recentste drivers moet installeren van de Creative website of wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan