Geen activex in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

IgniteIddo

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Sinds enige tijd lukt het niet meer om ActiveX componenten (de melding boven in het venster wordt ook niet getoond) te gebruiken in IE, zoals bijvoorbeeld die voor de windowsupdate. Ik heb IE al in de default instellingen teruggezet, gescanned op spyware, virussen en op internet rondgezocht hierover, maar ik kan niks vinden.
Ik gebruik IE 6.0.29 met Windows XP Pro SP2.

Voor de Windows-update zet ik altijd even de 2e en 3e optie qua ActiveX op inschakelen, terwijl ik de beveiliging toch op normaal heb staan. Zo lukt het updaten altijd.

hwkh85.jpg

Dat heb ik als eerste al geprobeerd, zonder succes.

Ja! Dat is het!

Deze code moet je toevoegen aan je registry:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{0000031A-0000-0000-C000-000000000046}]
@="ClassMoniker"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{0000031A-0000-0000-C000-000000000046}\InprocServer32]
@="ole32.dll"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{0000031A-0000-0000-C000-000000000046}\ProgID]
@="clsid"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\CLSID]
@="{0000031A-0000-0000-C000-000000000046}"

Ik heb echt uren lopen zoeken, maar blijkbaar in de verkeerde richting.

Ik had opeens vanmorgen hetzelfde verschijnsel met een kleine variant. Ik kreeg een geheel wit scherm op de update-site van MS en dat terwijl ik de benodige AcitveX gewoon had aangezet. Die registerwijzingen in de link van Buffy vond ik vooralsnog te omslachtig, ben daar geen held in. :) Ik snapte er geen fluit van. Heb zo wat alle troubleshoots van MS doorgenomen, zelfs een java-del geregistreerd, mocht niet baten, waarop trouwens MS doodleuk meldt, bedankt voor het melden dat deze oplossing geen baat had of woorden van gelijke strekking. Als laatste de update-site in de Vertrouwde Websites geplaatst, popupblocker uitgezet, cache geleegd en goed gekeken of alles inderdaad op toestemming stond, warempel een ActiveX-je nog niet, aangezet en ja hoor, deze dame kon weer updaten. Ik dacht maar zo, altijd nuttig om deze workaround ook maar even te melden. :)

Waarschijnlijk heeft het ook te maken gehad met het uitschakelen van het actief uitvoeren van scripts in Microsoft Internet Explorer, zoals onlangs werd aangeraden ivm een kwetsbaarheid: *klik* Want vóór de witte pagina kreeg ik ook eerst een verhaal over ActiveX en scripting.

Laatst bewerkt:
Die stappen die je beschrijft heb ik inderdaad ook allemaal uitgevoerd, maar helaas zonder succes. Dus de workaround werkt niet altijd, hoewel een en ander wel met elkaar te maken heeft volgens mij.

Nee, zal idd niet voor iedereen gelden, maar meerdere antwoorden lijken me nuttig, Windows wegen zijn wonderlijk...:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan