Geen Administrator rechten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deception

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2008
Goedemiddag.
Ik zit met een raar probleem. Ik heb laatst een nieuwe computer gekocht, hier staat totnu maar 1 Account op. Maar, als ik bv een scan doe, hier : http://www.eset.com/onlinescan/ krijg ik de melding dat ik geen Administrator rechten heb?
Dit lijkt me vreemd aangezien ik de enigste ben die een account bezit op deze computer?
Weet iemand raad?

- Deception.

Windows Vista Home edition.

kan zijn dat jij geen admin bent vista vind dat gebruikers geen admin hoeven te zijn:rolleyes: typ in uitvoeren "control userpasswords2" vink aan dat gebruikrs moeten aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord.
klik op gevanceerd en dan in geavanceerd gebruikersbeheer ook op geavanceerd.

Klik op gebruikers en dan met de rechtermuis op jou naam, klik dan eigenschappen en ga naar tablad lid van. kies dan toevoegen en typ dan in het grote vak Administrators en dan op OK. Als dit lukt ben je admin lukt het niet en krijg je de melding dat je geen admin bent en dit dus niet mag.
klik dan met de rechtermuis op administrator dan eigenschappen.
als het goed is staat het vinkje account is uitgeschakeld aan deze moet uiteraard dan uit staan.
dan opnieuw opstarten en inloggen als admin nu kun je jou account ook admin maken.

Vlgs. mij werkt de methode van de vorige poster niet in Vista.
Doe even het volgende: Maak een snelkoppeling naar CMD.EXE op het je bureaublad.
Rechtsklik op die snelkoppeling, en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Als je de doorgaan knop krijgt, en dan ook het CMD-venster wordt geopend, en de titelbalk ervan geeft aan: CMD.EXE - Als Administrator (of iets dergelijks), dan heb je wel degelijk Administrator-rechten.
Bovendien kun je dan direct nakijken in dat CMD-venster of je gebruikersnaam voorkomt in de groep Administrators via het volgende commando:
net localgroup administrators

Succes,

Tijs.

Vlgs. mij werkt de methode van de vorige poster niet in Vista.
Doe even het volgende: Maak een snelkoppeling naar CMD.EXE op het je bureaublad.
Rechtsklik op die snelkoppeling, en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Als je de doorgaan knop krijgt, en dan ook het CMD-venster wordt geopend, en de titelbalk ervan geeft aan: CMD.EXE - Als Administrator (of iets dergelijks), dan heb je wel degelijk Administrator-rechten.
Bovendien kun je dan direct nakijken in dat CMD-venster of je gebruikersnaam voorkomt in de groep Administrators via het volgende commando:
net localgroup administrators

Succes,

Tijs.

Hier staat dat ik weldegelijk administrator ben.
Maar die scan lukt nog steeds niet, omdat ik ''Geen administrator rights heb''

Check toch voor de zekerheid maar ns of je lid bent van administrators. vista heeft wel meer van dat soort rare dingen

Misschien moet je *.eset.com even toevoegen in je lijst van Vertrouwde websites in Internet Explorer.
Ik vermoed namelijk dat plugin's en/of browseruitbreidingen nodig zijn voor die scan die niet alleen geïnstalleerd maar óók toegestaan moeten zijn. Vandaar de tip in mijn eerste regel.

Als je gebruikersnaam staat in de groep Administrators én je hebt een CMD venster kunnen openen met Administrator-rechten, dan hoef je wat mij betreft niet meer te twijfelen dat je account wel degelijk Administrator-rechten heeft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan