Geen administratorrechten meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denden2011

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Berichten
15
Ik gebruik Win7 home edition en kan sinds vandaag geen wijzigingen meer doen aan het systeem. Ik krijg constant de melding dat ik hier niet voor gemachtigd ben.
Als ik bij gebruikersaccounts kijk zie ik dat ik gastaccount heb, terwijl dit volgens mij vroeger een admin account was!? Ik kan ook geen instellingen voor gebruikersaccount instellen.
Als ik als administrator in log zie ik mijn account niet meer in de lijst staan.
Heeft ieamd tips voor me om dit weer aan de gang te krijgen?
 
Vreemd verhaal. Beste oplossing is een nieuw account aanmaken, anders moet je namelijk gaan prutsen in data/config/register en dat is veel werk.
 
Dat wil ook niet! Krijg dan de melding dat ik geen punten,komma's en dergelijke mag gebruiken, terwijl ik dat ook nietg doe!
 
Ik eerst even in safe mode via admin goed scannen. Het kan namelijk ook een gevalletje malware zijn die je rechten heeft aangepast en dan heeft een tweede account maken op de lange termijn geen zin
 
Heb malwarebytes laten lopen onder safemode en hij heeft twee bestandjes gevonden. Deze weggehaald en opnieuw opgestart , maar probleem blijft hetzelfde. Kan geen accounts aanmaken of veranderen!
 
Je Windows is duidelijk beschadigt geraakt. Gezien het feit dat er meer aan de hand is dan alleen de systeemrechten zou ik voorzichtig aanraden om Windows opnieuw te installeren.
 
Heb overigens wel Administrator in het opstartscherm staan en kan hier op inloggen
 
Je zal eerst een backup moeten maken en daarna eventueel Windows opnieuw installeren.
 
Heren, we heben het opgelost!!!!
Ik heb eerst ingelogd onder Administrator, toen cmd net user Administrator /active:yes.
Nu kon ik wel van mijn het gastaccount een Adminstrator maken!!
Alles afmelden en opnieuw opgestart, en ik kan weer verwijderen, mappen aanmaken e.d.!!
 
Ik vind dit een erg merkwaardige gang van zaken.
Begrijp me niet verkeerd, ben blij voor je dat het volgens jou opgelost is.
Toch komen er vragen naar boven zoals:
- Waarom heb je in 1 keer geen administrator rechten?
- Welk account is nu de Administrator?
- Waarom een gastaccount administrator maken?
Ik sluit me aan bij Dinux, maar adviseer stellig te herinstalleren.
Het is aan jou. Veel succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan