Geen adresboek meer in Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpeloos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Mijn adresboek in MS outlook 2007 is niet meer zichtbaar. Onder accountinstellingen staat een outlook-adresboek, dat kan ik niet verwijderen en bij het wijzigen verschijnt een scherm zonder Outlook-adresboeken. Ik heb Outlook en office al gedeinstalleerd en daarna weer geinstalleerd. maar het probleem blijft optreden. Op internet heb ik geen enkele werkende oplossing gevonden. Ik heb wel mijn contactpersonen nog in beeld, maar bij de eigenschappen daarvan kan ik onder het adresboek van Outlook niet de optie "De map weergeven als een e-mailadresboek" aanvinken. Deze optie is grijs.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets lukt. Ik werk met dualboot. In Vista heb ik dit probleem, maar onder XP treedt het niet op. Ook onder Vista heeft het eerst wel goed gewerkt. Weet iemand een werkende oplossing hiervoor?

Outlook 2007 Adresboek - contactpersonen probleem

Ik herken dit omdat ik met precies het zelfde probleem zit. Je kunt echter wel in contactpersonen een nieuwe map aanmaken en deze via eigenschappen toevoegen (aan vinken) aan het adresboek. Verder kun je via account instellingen (waarbij je helemaal rechts het adresboek tabje vindt) zien welke contactpersonen mapjes beschikbaar zijn.

Het vreemde dat ik heb is dat ik alle contacten die ik heb in de lijst terug vind, maar indien ik via een nieuw email bericht deze probeer te vinden, vind ik er slechts een paar. En dat zijn de contacten die ik via een 'rechts click' vanuit mijn email heb toegevoegd. Deze vind ik dan wel terug in mijn lijstje als ik zoek. Maar de overigen die gewoon zichtbaar zijn in contactpersonen dus niet! Dus best irritant en ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd ..

Ik heb inmiddels van alles geprobeert echter het probleem blijft.

Groet,
Frans van der Werf

Frans, bedankt voor je bijdrage.
Ik heb inmiddels de oplossing op een Engelse site gevonden. Ik heb in het configuratiescherm (klassieke weergave) onder E-mail optie "profielen weergeven" een nieuw profiel toegevoegd en daarna het oude verwijderd. Daarna zag ik mijn cantactpersonen weer bij het mailen.

Groet,

Richard Doornekamp

Outlook Adresboek issue

Richard, ik ga het gelijk proberen. klinkt eenvoudig dus dat moet te doen zijn! bedankt voor je effort!

groet
Frans van der Werf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan