geen adsl modem gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxscavenger

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2002
Berichten
363
M'n pa heeft sinds gisteren ADSL. Nu mocht ik dat natuurlijk installeren maar ik loop tegen een probleempje aan. Als ik de setup van het cd'tje draai wordt er geen modem gevonden. Het gaat om een thomson ethernet modem. OS is ME. Alle lampjes op het modem staan op groen.
Bij de probleem oplosser geeft tie aan dat de netwerk kaart niet goed is geconfigureerd maar dat zou toch automatisch via DHCP moeten gaan ?
Iemand een idee ?
 
Indien er een firewall op staat deinstaleer deze dan eerst en zet 'm niet alleen uit in msconfig.
Zet alsmede de AV van te voren uit.
Hou ook rekening met de lengte van de bekabeling, als je lange einden moet gebruik dan hiervoor UTP kabels en zet het modem zo dicht mogelijk bij de eerst inkomende aansluiting.
Ook krijg je bij het pakket twee cd's; let wel op dat je degene van KPN gebruikt en niet die van thomson zelf.
Als ik jouw was zou ik eerst alles verwijderen en dan opnieuw beginnen.
Hou er ook rekening mee dat je in het geval van isdn een ander modem nodig hebt dan bij een normale telefoonlijn.
Bij de uitgang van je netwerkkaart moeten er trouwens twee lampjes branden, heb je hier al naar gekeken?
 
Laatst bewerkt:
Draait geen AV of firewall, ik gebruik de netwerk kabel die geleverd is bij het pakket. Ik gebruik idd het cd'tje van KPN. Netwerkkaart nieuw geplaatst en de netwerk lampjes knipperen zoals het hoort.
Geen ISDN aanwezig.
 
Sorry, maar ik moest de rest van de dag de rit op.
Welk besturingssyteem heeft de pc en bij welke provider heb je adsl?
 
Heb je ook bij apparaatbeheer gekeken naar je netwerk adapter [ ethernet ]

Is deze goed of geeft hij een uitroepteken ,

Als je de cd van kpn gebruikt kan er eigenlijk niets fout gaan , deze stelt zichzelf in en je zit binnen 2 min. op het internet. maar dan moet de ethernetkaart wel goed geinstalleerd zijn.

Succes Speedtouch
 
Bij apparaatbeheer staat alles goed. Kan ik ook zelf een ip (welke) opgeven of moet dat via de DHCP van het modem ?
 
Tijdens de installatie moet je alleen het ip adres ingeven van je provider + je user name voor adsl + je paswoord voor adsl.

In principe hoef je voor de rest niets te doen , alleen moet je de oude inbelverbinding ontkoppelen bij je brouwser.

Deze verbinding moet worden [ verbinden met internet via local area network ] LAN
Ook moet je nooit een verbindig maken aanvinken.

Als alle 3 de ledjes op het modem groen zijn , en aan de achterkant waar de utp kabel inzit beide ledjes branden, moet de verbinding goed zijn.

Mocht het allemaal nog niet lukken , dan kan je het beste de modem reseten en gewoon van voor af aan beginnen.

Doe dit ook met de ethernetkaart , gewoon verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw laten dedecteren.

Er zijn trouwens ethernet kaarten die ook problemen geven bij adsl gebruik , ruil hem anders eens om voor een ander merk , het beste is een kaart welke automatisch zichzelf insteld.
Dit heeft te maken met HALF of FULL-DUPLEX
De alcatel moet een HALF-DUPLEX kaart hebben.

Succes met de zoektocht; speedtouch
 
Installatie van cd werkt niet omdat het modem niet gedetecteerd wordt.

Netwerkkaart werd automatisch gedetecteerd en staat op half-duplex.

Internet instellingen had ik al op "LAN" ingesteld en op "Nooit verbinding maken" gezet.
 
Ongeveer 4 maanden geleden , had een kennis van mij het zelfde probleem.

Hier had men een verkeerd modem opgestuurd [analoog ipv isdn ]

Het lijkt mij het beste om eerst contact op te nemen met de kpn.

Bij die kennis kwam gratis de monteur en ruilde de modem om en heeft hem gelijk geinstalleerd.


Laat ff weten hoe het afloopt.

Succes ; speedtouch
 
Ligt niet aan het modem, ik heb 'm ondertussen thuis geprobeerd en daar werkt het perfect.
Maar bij m'n pa nog niet, ik kon het modem wel pingen maar ik kon geen verbinding opzetten naar het modem. Ligt dus aan de tcp/ip communicatie tussen netwerkkaart en modem. Ik ga deze morgen nogmaals de-installeren en weer opnieuw installeren bij m'n pa. Misschien dat het dan werkt.
 
Neem dan voor alle zekerheid een ethernet kaartje mee.

Succes laat het effe weten als het werkt.
 
Ben zelf ooit langdurig bezig geweest met eenzelfde probleem.
oplossing was om alles wat ik gedaan had te wissen en vervolgens opnieuw te installeren en elke stap twee keer te controleren voor ik verder ging.
Uiteindelijk bleek dat ik toch ergens teveel haast had gehad.

Mvg Sigma
 
Het lijkt toch te liggen aan de tcp/ip verbinding. Bij mij thuis kon ik zonder moeite het modem bereiken met dezelfde netwerk instellingen als bij mijn vader. Iemand enig idee hoe ik tcp/ip kan de-installeren zodat de herinstallatie daarna volledig plaatsvind van de originele Milennium cd ?
 
Het tcp/ip protocol moet je gewoon op automatisch zetten.

Dit zijn bvb mijn instellingen.

Eigenschappen internet protocol:

Automatisch IP control toewijzen.
Automatisch DNS serveradres toewijzen.

Als ik via dos naar de IPconfig kijk heb ik de volgende instellingen.

IP 10.0.0.150
subnetmasker 255.255.255.0
standaard gateway 10.0.0.138

Deze instellingen moet je dan ook bij jou kunnen zien.
 
Die instellingen heb ik al een keer geprobeerd. No go.
Moest toen wel handmatig een ip adres invoeren anders kreeg ik een 169.*.*.* (door windows toegekend) adres. :-(
 
Het werkt eindelijk ! Lag dus toch aan de tcp/ip stack. Deze verwijderd uit register, zie bijlage, en weer opnieuw geinstalleerd.

Iedereen bedankt voor de input !!
 

Bijlagen

  • tcp.doc
    21 KB · Weergaven: 561
Proficiat je zat er zelf heel dicht bij , we weten niet alles maar we leren steeds meer bij :)

Groet speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan