geen adsl verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

anansie

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
Sinds gisteren is het voor mijn vader niet meer mogelijk om een verbinding met het internet te krijgen. ADSL verstatel, geeft aan om met ipconfig / release en ipconfig / renew het ip nummer te vernieuwen. Dit hebben we gedaan, maar zonder resultaat. De pc is gescand met Hitmanpro 2 en NAV2005. Maandag kon hij er nog op, vanaf dinsdag niet meer. Vandaag dus ook niet. Modem lampje (E-tech modem) pwr brandt, en Link knippert. Melding volgt "een van de netwerkkabels is niet aangesloten". Alles nagelopen en alles zit goed aangesloten. Tevens zonder splitter rechtstreeks kontakt gemaakt met kpn verbinding, echter ook zonder resultaat. Tevens in veilige modes met netwerk ondersteuning geprobeerd, maar ook zonder resultaat. Zelf zit ik ook bij versatel en heb hetzelfde modem. Daarom mijn modem op mijn vaders pc aangesloten, maar ook geen resultaat. Nu heb ik de instellingen van de pc van m'n vader vergeleken met die van mijn pc. Het enige verschil is dit:
Bij eigenschappen van de Lanverbinding op mijn pc staat
"deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig" Internetprotocol (TCP/IP). Op de pc van mijn vader staan meerdere namen, ik dacht iets van een aantal services. Wie kan me svp goede raad geven want we komen er zo niet uit. Alle reakties zijn zeer welkom.

Verwijder eens je netwerkkaart uit apparaatbeheer.
Laat je modem een paar minuten spanningsloos, en herstart dan eens de boel.

Mvg P

Geplaatst door anansie
Bij eigenschappen van de Lanverbinding op mijn pc staat
"deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig" Internetprotocol (TCP/IP).

Je geeft zelf waarschijnlijk al het antwoord ?!

Geef anders eens even een uitdraai van ipconfig /all en plaats die even op het forum.

Ik mis nog een heel stuk.kun je het nog eens proberen ?

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

verwijderd

Laatst bewerkt:
Allereerst (forumbeheer voor de zoveelste keer !) haal even de laatste 3 cijfers van je ip nummer weg wat dit is je externe ip nummer.Je weet tegenwoordig maar nooit.(je hebt weliswaar geen contact maar toch)

Enig idee waarom je 3 LAN verindingen hebt ?
Die Tunnel-adapter waar komt die vandaan ? Onlangs ergens een update van gedraaid ?

Verwijder maar alle extra LAN verbindingen totdat er 1 overblijft.Vervolgens zou je opnieuw moeten opzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan