Geen ADSL verbinding met router, wel met modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

baldo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
Heb recent ADSL gekregen. Als ik verbinding maak zonder de router (Sweex broadband router met 4 poorts switch) krijg ik wel verbinding, maar met de router niet. Het modem is een Speedtouch Alcatel ethernet modem (type 510). Wil dus meerdere PC's via de router op internet. Krijg het niet voor elkaar. Heb in de router het IP adres, Gateway IP DNS en subnet mask al invuld via de optie van het fixed IP.

WAT DOE IK FOUT.

Alvast bedankt, Martin

Vul in de router eens als gateway het ip adres van het modem in, dat is waarschijnlijk 10.0.0.138, en als ip adres van de verbinding 10.0.0.150.

Als het dan nog niet lukt, moet je eens proberen of je de router wel kan pingen.

Heb geprobeerd om in de router het Gateway IP in te stellen op 10.0.0.138 en de DNS op 10.0.0.150. Kom via de router nog niet op internet. Pingen naar de router met IP 192.168.2.1 lukt wel. Is het misschien een firewall probleem in de Alcatel Ethernet modem. Hierin zit nl ook een router faciliteit.

Martin

Van wie heb je ADSL? Anders moet je misschien het MAC-adres klonen!

succes;)

MAC-adres klonen zegt me niets, ben niet zo'n expert. Heb een Tiscali abonnement via KPN.

Martin

Dit is wat ik vind op de site van Sweex:

Note: The following information is only for our Dutch customers

MX Stream Configuratie

Om de Sweex router voor MX Stream te configureren gaat u als volgt te werk.

Start de Web browser o, en vul in de adresbalk in http://192.168.2.1 en druk vervolgens op enter.

Wanneer u het login scherm ziet, klikt u op login.

Klik nu op General Setup, vervolgens op WAN en kies PPTP

· Vul het volgende IP-adres in 10.0.0.150
· Het subnetmask is 255.255.255.0
· De default gateway laat u weg, vul nu uw user ID en password in
· Bij de PPTP gateway vult u in 10.0.0.138

Klik op Apply, vervolgens rechtsboven in de hoek op logout en klik op cancel.

Sluit de browser af om deze vervolgens weer op te starten.

Internet is nu klaar voor gebruik.

Helaas pindakaas, geeft nog steeds de melding dat de pagina niet gevonden kan worden. Heb de gegevens weer terug gezet in de optie Fixed IP xDSL, IP xxx.xxx.xxx.xxx, Gateway IP 10.0.0.138, DNS 10.0.0.150, Subnet mask 255.255.255.0.

Zijn er andere mogelijkheden.

Martin

Heb je wel de instellingen op de pc veranderd nadat de router er tussen staat? Of zijn deze hetzelfde?

Heb niets veranderd op de PC's (W2000 en W98), alleen ADSL ingesteld. Had reeds een bestaand netwerk via de switch van de router.

Martin

Wat bedoel je met ADSL ingesteld? Werkt het netwerk nog wel?

Reset de alcatel modem, stop de installatie cd van de kpn erin [ niet de alcatel ] , volg de procedure .

Zet wel het ip adres erin die je van je provider heb gekregen [adsl ip adres]+ je user adsl naam + je paswoord voor adsl.

Als je deze stappen hebt gedaan moet je zo op het internet komen.
Stop daarna de instal cd in de andere pc , deze geeft aan dat er al een configuratie heeft plaats gevonden in het modem , en zal vervolgens een kortere instal procedure volgen.

Let op de dynamische ip adressen worden automatisch veranderd in 10.0.0.150 en 10.0.0.151.
[Je oude ip adressen van je netwerk worden dus vervangen.]

Succes ; speedtouch.

Het automatisch instellen door de speedtouch modem gaat goed. Heb nu inderdaad een IP 10.0.0.150. Echter als ik de router er weer tussen zet kom ik er niet doorheen. Moet ik nu de speedtouch modem anders instellen of de Sweex router. Hoe zit het met DHCP en NAT instellingen. Ik kom er niet doorheen.

HEEEELP

Het is inderdaad de Speedtouch 510i V4, dus met router faciliteit. Heb inmiddels ook contact gehad met Tiscali hierover. Zij adviseerden mij om er een switch tussen te zetten in plaats van een router en raad eens wat. Alles werkt nu perfect. Alle PC's hebben nu internet toegang en m'n netwerk werkt ook perfect. De router van de modem heeft automatisch de IP adressen toegekend.

IK BEN ER UIT. Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.

De Speedtouch 510(i)V4 kun je beter met een switch verbinden dan een router.

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan