geen apenstaartje in mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Bij het intikken van een e-mailadres krijg ik wel een apenstaartje, maar niet als ik een apenstaartje nodig heb in de tekst van de mail. Bij het intikken van de gebruikelijke toetsen (ctrl+alt +@) krijg ik helemaal niets. Verkeerde instelling? Of een andere oorzaak? Hoe verhelpen? Ik gebruik Outlook 2013. Dank.

:D probeer maar onder recht op toetsenbord met linke muis-kant klikken en in submenu op Verenigde Staten internationaal aangeven vervolgens probeer maar weer @ maken ...
hoezo Ctrl + Alt + @ ?? , die moet je gewoon met Ctrl + numm 2 ! ! :D

2hy8lds.jpg

Laatst bewerkt:
Zit je apestaartje wel boven de [2]-toets?
Bij mij is [SHIFT]+[2] het apestaartje.

Groieten Marcel

:o:o Inderdaad en mijn EXCUUS weer :o

Tis is inderdaad Shift + numm2 ( ! ! ) .. volgens mij moet ik andere bril pakken ..:o

Laatst bewerkt:
Bij SHIFT + 2 gebeurt er ook niets. Maar ik moet er mss bij vermelden dat het om een AZERTY klavier gaat. Normaal is het dus: CTRL+ALT+2. Het apenstaartje zit inderdaad op toets cijfer 2 (op die toets staan: 2 en é en @ ).

:D En heb je wel daar toetsenbord op Verenigde Staten internationaal aangegven ??
==========
Je hebt dus azerty toetsenbord ?? :( daar weet ik niet zooveel van :(

Laatst bewerkt:
AZERTY is een Belgische toetsenbordindeling.
TS zal zijn toetsenbord dus op Belgisch moeten zetten zoals ROYONIX beschrijft in POST#2, alleen dan uiteraard voor Nederlands (Belgisch) kiezen en niet voor VS internationaal.

De niet gebruikte toetsenbordtaal instellingen kun je verwijderen via je Configuratiescherm>>Land en taal>>Toetsenborden en talen>>Toetsenborden wijzigen.
Zet ook bij Configuratiescherm>>Land en taal>>Toetsenborden en talen>>Toetsenborden wijzigen>>Geavanceerde toetinstellingen de toetscombinatie op Geen, dan zal het probleem niet snel meer terugkeren.

Ik heb nooit begrepen waar het wisselen van toetsenbordindeling goed voor is, ik verwijder ze standaard op alle PC's die ik gebruik.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Helaas dat ik zoo weinig over weet maar kwam ik net tegen een tip dat je als je azerty toetsenbord hebt en je azerty systeem gebruiken wil,
dat je dan moet de instelling voor taal en toetsenbord in Nederlands(BE) veranderen. Dan krijg je Azerty ..
Kijk even of dat helpt ??

Laatst bewerkt:
Geen probleem ROYONIX, beter 2 goede antwoorden dan 1 foute :D

Groeten Marcel

Nog even toevoegen dat de taal van het toetsenbord ingesteld staat op : Nederlands (België)
Ik gebruik Windows 8.1

Ik kan met mijn toetsencombinatie wél een apenstaartje maken in het e-mailadres. Maar niet in de tekst van de eigenlijke é-mail en ook niet in Word. Het moet toch te maken hebben met instelling van het toetsenbord?

:confused: YEP zo denk ik namelijk ook, maar op dit moment zelf weet niet hoe dat bij azerty moet doen, die Microsoft link boven zal namelijk volgens mij moeten helpen,
heb je gezien wat Microsoft zegt ? dat ook niet elke azerty toetsenbord in werkelijkheid azerty is ( zo begreep ik :( ), die kan je ook na-controleren ...

Laatst bewerkt:
Ja, dat is gebeurd. Toetsenbord staat nu op Nederlands (BE). Zelfde probleem...

Ctrl-Alt is niet gegarandeerd te werken als vervanger/alternatief van AltGr.
Wat dus wel zou moeten werken is AltGr-2 (dus puur de rechter Alt-toets gecombineerd met een 2).

Probeer dat eens. Als dat werkt, leer het je zo aan. Zou ook moeten werken in het aangeven van het e-mail adres.

Tijs.

Je hebt nu dus in Configuratiescherm alleen Nederlands (Belgie) staan?

Je hebt daar ook nog een tabblad Notaties, staat die ook al op Nederlands (Belgie) ?
En nog een tabblad Locatie, staat die op Belgie ?

Staat er in je Outlook ergens nog iets van een taal ingesteld ?
Bijv. bij je spellingscontrole ofzo.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan