Geen apparaat voor geluidsweergave geinstallleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lechcarp

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2011
Deze melding krijg ik bij het luidspreker icoontje rechtsonder op de ACER Aspire X3900. Onder apparaat beheer gekeken naar geluidskaart NVIDIA High definition audio; de drivers lijken up to date te zijn. Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn?

die nvidia is hdmi geluid! denk dat je de originele drivers eens moet proberen probeer de realtek high defenition eens! maar laat die nvidia er wel op staan!

Ben nu bezig het stuurprogramma Realtek van de ACER site te downloaden; is dit wat u bedoelt? Merkwaardig is wel dat de NVIDIA Geforce kaart vanaf 2010 goed gewerkt heeft; zijn er bitjes opgevallen?

neej je snapt het verkeerd nvida is een beeldscherm driver! en stuurt de geluid via de hdmi aan realtek driver doet het geluid sturen van de normale speakers! en ja die bedoel ik

Helaas, het probleem is hiermee niet opgelost. Onder apparaat beheer, besturing voor geluid tec staat overigens na de installatie van Realtek nog steeds NVIDIA High Definition audio. gaarne advies.

Ok, hieronder de gewenste info:

Windows 7 home premium, op x-64 gebaseerd, ACER Aspire x3900 PC, BIOS American Megatrends Inc Po1-b0, 20 jAN 2010. Ik ben overigens een leek, maar dat had je vermoedelijk al door. Als ik stuurprog bijwerken kies, krijg ik als mededeling dat het beste stuurprogramma al is geinstalleerd.

Onder apparaat beheer staat onder besturing voor geluid , video en spelletjes vier keer NVIDIA High Definition Audio ( locatie 0 tot en met 3) met de mededeling dat het apparaat correct werkt. Toch krijg ik de foutmedling dat geen app voor geluidweergave is geinstalleerd. Moet ik ze alle 4 verwijderen en vervangen door RealTek High Definition audio driver?

Heeft niemand een idee? Wellicht de geluidskaart zelf kaduuk? Hoe kan dat, geen bewegende delen?

Dus de NVIDIA verwijderen; er was eerder gemeld, dat ik deze moest laten staan. Wat is trouwens HDMI uitgang.

Staat nergens dat je die voor de HDMI uitgang moet verwijderen en dat is een poort die zowel beeld als geluid doorgeeft en die zit of op het moederbord bij een PC/laptop waar die opzit of/en op de grafische insteekkaart.

Ok, ik zal de NVIDIA drivers verwijderen en die door Realtek vervangen.

Realtek geinstalleerd, probleem blijft. Onder apparaatbeheer, besturung voor geluid etc. staat nog steeds NVIDIA high definition audio. Ik geef het verder op.

Onder apparaatbeheer, systeemapparaten, stond tweemaal high def audiobesturing, waarvan er een uitgeschakeld was. Aangezet, werkt nu als een zonnetje. Hoe triviaal kan een oplossing zijn. Inmmiddels een hoop wijzer geworden van drivers en aanverwante artikelen; dat dan weer wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan