geen apparaat voor geluidweergave help

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsvanlith

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2009
hallo,

Ineens doet het geluid om mn laptop het niet meer. Wie kan me helpen. T lijkt alsof het kwam toen ik n update (service pack 2) voor windows vista installeren. Van alles geprobeerd maar hij doet het echt niet. T geluid ''loopt wel maar ik hoor niks. Nu inmiddels zover dat ik geen geluidsweergave heb geinstalleerd. Ik weet niet wat ik moet doen. Heb wel n programma van realtek ofzo op de comp staan maar dat doet verder voor mij zichtbaar niks. Help

Maak eens een schermafdrukje van apparaatbeheer (geluidsapparaten) en plaats het svp hier als bijlage.

help

excuses voor mijn ontwetenheid maar ik ben bij apparaatbeheer en dan heet het besturing voor geluid video en spelletjes als ik dat selecteer staat er intel realtek onder elkaar en dat deze beide werken. Ik weet niet hoe je een schermafbeelding moet plaatsen maken

Druk op prt-scr toets van je toetsenbord.
Open (bijv.) Powerpoint en plak de afbeelding en save het plaatje als .jpg
Je mag ook Paint of Winword openen.
Sla de afbeelding dan op als .bmp of .doc of .jpg en klik op het paperclipje dat je ziet als je een antwoord typt op mijn bericht.
Surf (blader) naar het bestand, selecteer het en upload het.

Laatst bewerkt:
Oké, check eerst het volgende:

klik rechts op het luidsprekertje (nabij de Windows klok rechtonderin)

Zie verder afbeelding. Zorg dat er géén vinkje staat bij digitale uitvoer.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    74,5 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
ik krijg de afbeelding vorige bericht te zien

er zijn blijkbaar geen audioapparaten geinstalleerd terwijl dit eerst wel was

Ga nogmaals naar apparaatbeheer en áls er bij geluidsapparaten iets geïnstalleerd staat, klik er dan rechts op en kies voor installatie ongedaan maken.
Staat er niets geïnstalleerd dan wel er staat wel iets maar er staat een vraagteken en / of een uitroepteken voor, kies dan toch voor installatie ongedaan maken. Start de pc daarna opnieuw op en wacht af wat er allemaal gebeurt.

en nu?

3.jpg

vast bedankt dit doet het vast maarr, ik krijg nog steeds geen geluid waar zou dit aan kunnen liggen??

Je hebt nu de onderste geselecteerd, maar je moet de bovenste hebben om dat vinkje te checken (digitale uitvoer) ? Start de pc ook nog eens opnieuw op. Staat de volumeknop open?

Laatst bewerkt:
nee ik heb luidsprekers geselecteerd realtek high def (vinkje) en real dig out is uitgeschakeld geen vinkje.

Apparaatbeheer geeft nu ook geen foutmeldingen (uitroeptekens en / of cirkels met kruizen erin) voor de geluidsapparaten?

Ga naar Windows update en laat ook even checken op updates voor software / hardware van 'derden'.

Behalve de laptop opnieuw opstarten moet ik helaas passen: apparaatbeheer geeft geen foutmeldingen, onder het luidsprekertje ook geen gekke dingen meer te zien, de laptop zou nu geluid moéten produceren.

dit heb ik geprobeerd, geen resultaat. zijn er knoppen ofzo waardoor je het geluidt blokkerd ofzo? het rare is namelijk dat het geluid wel loopt je ziet bij het speakertje rechtonderin het groene balkje bewegen.

Klik nog eens op het luidsprkertje naast het Windows klokje en loop de instellingen door. Ik mag hopen dat de instellingen niet op 'gedempt' staan, want dan krijg je nimmer geluid.

is dit nog belangrijk? dan morgen toch maar naar een computerwinkel. Ik heb volgens mij nu alles gedaan. bij de instellingen geen gekke dingen volgens mij. In ieder geval harstikke bedankt voor het meedenken.

4.jpg

computer opsturen

hallo, bedankt voor alle hulp. Waarschijnlijk zijn de speakers kapot, daarom wordt mn laptop nu opgestuurd. Dan zal het probleem opgelost worden

Ik wacht in spanning op de afloop (als het ding terug is) Ik geloof namelijk niet dat de luidsprekers kapot zijn. Nu zla je denken : "Is die Pasja dan helderziende of zo"? Nee, dat ben ik niet, maar ik vind de samenloop van de installatie van een belangrijke pakketupdate nét even té toevallig om dan het euvel te wijten aan defecte speakers. Ik houd het op een software / driver probleem / instelling.
Ik ben benieuwd..............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan