Geen audio (PCI device werkt niet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jschaasberg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2010
Beste computerheld,

na een iets te grondige opruimsessie heb ik teveel dingen gedeinstalleerd. Mijn geluid werkt niet meer. Ook vraagt de computer bij iedere keer opstarten of ik mijn PCI device wil herinstalleren. Ik denk dat dit met elkaar te maken heeft. Onder apparaatbeheer > Besturing voor geluid, video en spelletjes staat mijn geluidskaart niet meer.

Ik heb een Intel D915PGN en WinXP. Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

1) audio drivers opnieuw installeren (intel site)
2) nieuwe chip software (van intel site)
3) Realtek AC'97 Audio weer eropgezet (soort van audio control programma, dat opmerkt als je een mini jack erin stopt ed).

Ik weet het niet meer, en op google en dit forum heb ik geen hulp kunnen vinden. Iemand enig idee?

Dank!

Joey

Aanvulling

Ook de originele cd van het moederbord (waarop de geluidskaart geintegreerd is dus) gedraaid en alles gedraaid wat ik kon vinden dat met audio te maken had)

Misschien werkt herstelpunt? Of heb je dat ook te fanatiek opgeruimd?
Anders zou je dat kunnen proberen, en daarna de dingen die je niet zeker weet NIET verwijderen, en dus laten staan!
en anders hier al wat mee geprobeerd: klik

Hoi Luuknl,

bedankt voor je snelle antwoord. de link die je stuurde is precies de site waar ik de chipsoftware en audiodrivers vandaan heb geplukt (XP home edition > drivers).

Ik heb nog wel een ghost image staan, maar sindsdien heb ik veel veranderd aan programma's ed dus dat is een beetje mijn laatste redmiddel... als het me niet lukt ga ik dat zeker doen, maar ik hoopte dat het simpeler op te lossen was...

Kan waarschijnlijk ook wel makkelijker, maar niet dat IK weet!:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan