Geen Audio uit Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkwee

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2014
Berichten
6
Ik heb al eerder hiervoor een vraag gesteld maar toen dacht ik nog dat het aan Itunes lag.
Ik heb laatst Itunes update uitgevoerd en opnieuw geinstalleerd en toen begonnen de problemen.

Nu is het zo dat geen audio programma op mijn computer muziek afspeelt of het nou itunes of windows media player of winamp is.
Nu kan ik als ik een film wil kijken bij VLC media player wel de luidspreker wijzigen en als ik deze verander naar onafhankelijke koptelefoon en deze inplug heb ik wel geluid.

Ik denk dat ik iets van een audio driver gedelete heb of er iets is met de geluidskaart? Heb al een programma gebruikt die naar je drivers kijkt maar die vraagt weer geld. Oftewel weet iemand wat het probleem zou zijn en hoe het makkelijk op te lossen is???

Ik maak gebruik van een Dell InspironN5010 en draai op een windows 8 64 bit
 
Hoe ziet bij jou het scherm eruit in:

configuratiescherm -> apparaatbeheer -> besturing voor geluid en spelletjes

wat zie je daar voor tekst en staan er icoontjes voor de tekst(regels)?
 
Wat hij bedoelt is; zie je gele waarschuwingsdriekhoekjes?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedoel ik dat ? ................. of misschien ook cirkels met rode kruizen erin, daarom de half 'open vraag' aan rkwee................
 
Hier staat IDT High Definition Audio CODEC en Intel(R) Display Audio

Verder geen oranje rode of groene rondjes, driehoekjes en kruisjes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@rkwee,

Twee quote's van je verwijderd een quote is om op iets te attenderen en in dit geval niet nodig
 
Dankjewel modag. Ook dankjewel aan gimmertdegekste en gast0225. Na eerst paar weken te denken dat het aan drivers lag, was het gewoon een instelling.
Heb elke optie die ik in configuratiescherm kon vinden aangepast en het probleem gevonden.

Configuratiescherm --> Geluid/Audioapparatenbeheren en dan bij Luidspreker/koptelefoons -->Eigenschappen--> Geavanceerd en daar stond de standaardindeling anders. Op Standaardinstellingen herstellen gedrukt en die staat nu op 16bits,48000hz(Dvd-kwaliteit) dat is blijkbaar de standaard. En er komt weer geluid uit me laptop en kan met itunes alles weer afspelen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan