geen audioapparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Narcis

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2001
Berichten
68
Dag,
ik heb Nero 7.0 van mijn pc verwijderd. Nadien is er geen geluid meer. Sommige helpprogramma's geven de indruk alsof er hardware weg is maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan herstellen en weer geluid krijg?
De besturing is win xp en als apparaat staat er mpu 401 (als dat goed is).
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Groet,

René
 
Bertus, weet jij waar ik ze neergelegd heb?
Ik bedoel te zeggen: hoe doe ik dat?
Groet,

Schaamteloos analfabeet op dat gebied, René.
 
Heb je nog cd-tjes bij je pc gekregen? Meestal staan daar de drivers op voor de geluidskaart.
Je kunt ook dit forum nastruinen, de vraag hoe de juiste driver op te sporen en te installeren wordt hier vaak gesteld. :)
 
...na veel schermpjes en lastige marketingsjizzel heb ik me bij 'driverguide 'ingeschreven en de drivers gedownload. Na uitpakken wil ik ze installeren maar krijg dan de mededeling dat ze niet conform het besturingssysteem zijn.
RaRa Politiepet..? Het nummer is A1 u650a van die genoemde club.
Iemand een suggestie?
Thx,

René.
 
Als je drivers gedonwload hebt, weet je natuurlijk ook welk merk/type geluidskaart je hebt, geef die ons ook eens, dat zoekt een stuk makkelijker.
 
Je zult er eerst achter moeten komen welke chip of geluidskaart wordt gebruikt met b.v. Everest, daar kun je misschien zien wat het merk is, ook kun je zien merk merk en type je moederbord is, als het een onboard kaart is, kun je daar de drivers downloaden, ( bij de moederbord fabrikant ) tevens kun je daar de chipsetdrivers ophalen, die zijn nodig voor het aansturen van de geluidschip, mochten die ook vern..... zijn door Nero, wat mij überhaupt sterk lijkt, maar toch.

Het zou natuurlijk ook zo maar kunnen zijn dat het spulletje stuk is, maar dat merken we later wel.
En de MPU401 is geen geluidskaart, het is een stukje midi software.
 
Lange Pier en Maestro...(doen jullie ook rappen?),
met behulp van Everest heb ik het volgende voor U:

Veld Waarde
CPU Type AMD Athlon XP, 1533 MHz (11.5 x 133) 1800+

Veld Waarde
Moederbordnaam MSI KT3 Ultra (MS-6380E) (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM, Audio)

Veld Waarde
Moederbord Chipset VIA VT8367 Apollo KT333

Veld Waarde
Systeemgeheugen 768 MB (PC2100 DDR SDRAM)

Veld Waarde
BIOS Type AMI (04/24/02)

Veld Waarde
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Veld Waarde
Video kaart Matrox Graphics Millennium G550 AGP (32 MB)

Dit gaat dus over mijn computertje.

In afwachtende houding...

René.
 
Nou, ik ben niet zo rap.:p

De drivers.

Installeer ook de 4 in 1 drivers voor de audio contoller driver, en de Realtek audio drivers.

Let wel, deze zijn voor de ultra series, mocht het toch een andere zijn, even zoeken.
 
Lange Pier en Maestro.....ik ben jullie eeuwige dank verschuldigd. Sinds enige minuten kan ik weer horen!! Allemaal dankzij jullie en enkele simpele klicken.
En weet je, ik ga ervan uit dat het gewoon blijft werken .
Heel erg bedankt,
groet,

René

-moet ik deze zaak sluiten?
 
Narcis zei:
Lange Pier en Maestro.....ik ben jullie eeuwige dank verschuldigd. Sinds enige minuten kan ik weer horen!! Allemaal dankzij jullie en enkele simpele klicken.
En weet je, ik ga ervan uit dat het gewoon blijft werken .
Heel erg bedankt,
groet,

René

-moet ik deze zaak sluiten?

Nou, de laatste reply's waren echt synchroon, petje af voor ons.:thumb:

Enne, ja, je kunt hem zelf als opgelost zetten.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan