Geen audiogegevensstroom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linnegie

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2007
Hallo, :)
Ik heb pas geleden mijn computer helemaal leeggemaakt, dus dat hij helemaal weer als nieuw is. Maar nu heb ik het probleem, dat als ik een geluid of lied wil afspelen, dat ik de melding krijg: De audiogegevensstroom kan niet worden afgespeeld, er is geen audiohardware beschikbaar of deze reageert niet. Ik heb geen geluidskaart, maar hiervoor deed het geluid het altijd wel. Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt! :thumb:

Hallo !

Heb je geen CD'tje met drivers bij je PC/moederbord?

Je hebt een geluidschip op je mobo, en daar zul je de drivers voor moeten installeren.

Kom je er niet uit, moet je hier even de gegevens van je PC/mobo hier vermelden, dan kunnen we even voor je zoeken.

Succes,

Harry.

Huh
Je hebt geen geluidskaart,dus ik moet aan nemen dat je een pc hebt met geluid onboard.
Kijk bij apperaten beheer bij xp start configsyst,systeem,hardware,app. beheer
kijk of hier iets bij je geluid uit springt ,een kruis heeft het hoort een rij te zijn met al je apperaten.

Je ziet ergens staan besturing voor geluid,video en spelletjes kijk of hier je apperaten bij staan zoniet en staat er nixs klik dan met je rechtse muis op gewijzigde app.en probeer het geluid terug te krijgen.

In het configsys zie je ook een hoorn klik hierop en kruis aan pictogram van het geluid in het systeemvak plaatsen,nu moet je een hoorntje zien naast je clock.
Klik je op de hoorn in het configsys dan kan je ook zien of er wel geluid is klik op audio en spraak daar moet je zien bv realtek audio of een ander merk staat er niets dan is er geen software geladen en dan heb je ook geen geluid.

Omdat alles het doet neem ik aan dat je een cd hebt met al je hard/software erop.
Is dit zo stop de cd in je pc en installeer het geluid bv soundblaster.
Je kan ook in het configuratie scherm klikken op hardware en met de cd erin de muziek op je pc zetten.
Het lijkt me erg vreemd dat hij alles netjes terug gezet heeft en je geluid is vergeten.

Mocht je geen cd hebben en niet weten wat erin je pc zit haal dan home everest op klik http://www.starfix.nl/download daar staat als je het pro geinstalleerd hebt wat voor geluid je in je pc hebt,dan kan je evt de drivers op halen.

Hallo, :)
Ik heb pas geleden mijn computer helemaal leeggemaakt, dus dat hij helemaal weer als nieuw is. Maar nu heb ik het probleem, dat als ik een geluid of lied wil afspelen, dat ik de melding krijg: De audiogegevensstroom kan niet worden afgespeeld, er is geen audiohardware beschikbaar of deze reageert niet. Ik heb geen geluidskaart, maar hiervoor deed het geluid het altijd wel. Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt! :thumb:
Dat je vandaag geluid hebt is zeker als het werkt harry weet ook het een en ander van pc`s dus het problem oplossen lijkt me haast wel zeker.

Willen de nieuwe mensen even aan geven of het om xp of vista gaat en als je probleem is opgelost het ff aangeven onder aan probleem opgelost .de mensen die reageren zijn van goede wil informeer dus zo breed mogelijk TY ...............nixs :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan