Geen audiohardware beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceetz

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Hoi allemaal,
Ik zit nu al eeuwen zonder geluid dus vandaag dacht ik het op te kunnen lossen door windows opnieuw te installeren.
Alles werkt nu weer prima maar ik heb nogsteeds geen geluid.
Ik heb al geprobeerd drivers te installeren maar niets werkt.
Ik ben 't nu eigenlijk wel zat, wie kan mij helpen?

Ik weet niet wat je allemaal misschien nodig hebt maar mijn moederbord heet:
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD (MS-6701)

Voordat je de audiodrivers installeert, eerst even de driver voor het chipset van het moederboard installeren.....

Alle drivers vind je op je Applicatie CD of op de website van Medion: http://www.medion.com/nl/

Ik heb vanaf die site net al geprobeerd de chipset te installeren maar ik kon in dat bestand nergens een setup ofzo vinden...
En er was maar 1 bestand met 'chipset en driver in de naam

Wat dacht je ervan om te vermelden of je XP of Vista gebruikt?

Tijs.

Ik heb vanaf die site net al geprobeerd de chipset te installeren maar ik kon in dat bestand nergens een setup ofzo vinden...
En er was maar 1 bestand met 'chipset en driver in de naam

Hier haal je alle drivers die je nodig hebt.
Het handigst is hierbij het serienummer van je machine in te voeren.

http://www.medion.com/de/?service/treiber_~u~_updates.html

Zorg ook dat de audiohardware in je bios enabled is.
Suc6

Ik gebruik xp

@ coenraad
moet ik deze downloaden: TV Karten Treiber Philips 7134-Chipset?
En hoe kan ik de audiohardware inschakelen in de bios? ^^'

Ik gebruik xp

@ coenraad
moet ik deze downloaden: TV Karten Treiber Philips 7134-Chipset?
En hoe kan ik de audiohardware inschakelen in de bios? ^^'

TV Karten Treiber staat voor ingebouwde TV Kaart. Dus als je die hebt, installeren. Gemakkelijk te herkennen aan de achterkant van je pc, kijk naar een coax aansluiting.
Er staat beslist ook een driver voor je audiohardware bij.
Je bios kom je in, als je de pc opstart, en meteen op del, F2,o.i.d. te drukken. Kijk even in je handleiding. Dan zoek je naar bepaalde instellingen die met je audiohardware te maken hebben. En zoals gezegd (geschreven) enable audiohardware of zoiets.
Suc6:)

Ik heb die chipset gedownload, en denk ik ook geinstalleerd.
(alleen op expand gedrukt maar nogmaals nergens een setup)
Mijn stiefzus kwam ook aanzetten met Realteck ac '97, haar computer had eerder het zelfde probleem en door die te installeren was t weer goed gekomen.
Wij hebben t geinstalleerd maar ik heb nogsteeds geen geluid.
Oja en de audiohardware staat als t goed is wel ingeschakeld in de bios.
wat nu?:(

Ik heb die chipset gedownload, en denk ik ook geinstalleerd.
(alleen op expand gedrukt maar nogmaals nergens een setup)
Mijn stiefzus kwam ook aanzetten met Realteck ac '97, haar computer had eerder het zelfde probleem en door die te installeren was t weer goed gekomen.
Wij hebben t geinstalleerd maar ik heb nogsteeds geen geluid.
Oja en de audiohardware staat als t goed is wel ingeschakeld in de bios.
wat nu?:(

Zet het serienummer van je pc hier eens neer, kan ik eens kijken welke driver je precies moet hebben.

't serienummer is:
MED S/N: 11126010080701
En trouwens ook nog heel erg bedankt voor alle moeite die je doet voor mijn zeer vervelende computer hahah :P

't serienummer is:
MED S/N: 11126010080701
En trouwens ook nog heel erg bedankt voor alle moeite die je doet voor mijn zeer vervelende computer hahah :P

http://www1.medion.de/site/service_...pdates/?op=detail&id=393&type=treiber&lang=de

Deze is de juiste.
Als je hem hebt gedownload, pak je hem uit met Winzip, winrar o.i.d.
Pak hem uit naar een bepaalde map (bv. Temp)
Ga naar configuratiescherm->hardware->volgende->ja ik heb deze hardware al aangesloten, en verwijs vervolgend naar je audiokaart.
Bij de installatie hiervan verwijs je dus naar de map waar je de driver hebt uitgepakt, en voila als je geluk hebt is het gedaan.
Suc6;)

Oke ik hem em gedownload en in temp gezet.
toen configuratiescherm->hardware->volgende->ja ik heb deze hardware al aangesloten.
toen kreeg ik een lijst met alle hardware dus heb ik onderaan op een nieuw apperaat toevoegen gekozen
Toen kon ik kiezen of de computer zelf de hardware moest zoeken(heb ik ook maar geprobeerd maar hij kon niks vinden) of zelf aangeven(wat ik dus heb gedaan).
Dan krijg je dit:
fe.JPG

Ik heb geprobeerd bij bladeren de map Temp te selecteren maar dat lukte niet, je kan em alleen maar openen en vervolgens nog is openen.
Als ik in dat vakje gewoon C:\temp typ dan zegt ie dat er geen gegevens over hardware in die map staan.
Doe ik iets fout? ^^'

Laatst bewerkt:
Oke ik hem em gedownload en in temp gezet.
toen configuratiescherm->hardware->volgende->ja ik heb deze hardware al aangesloten.
toen kreeg ik een lijst met alle hardware dus heb ik onderaan op een nieuw apperaat toevoegen gekozen
Toen kon ik kiezen of de computer zelf de hardware moest zoeken(heb ik ook maar geprobeerd maar hij kon niks vinden) of zelf aangeven(wat ik dus heb gedaan).
Dan krijg je dit:
Bekijk bijlage 70457

Ik heb geprobeerd bij bladeren de map Temp te selecteren maar dat lukte niet, je kan em alleen maar openen en vervolgens nog is openen.
Als ik in dat vakje gewoon C:\temp typ dan zegt ie dat er geen gegevens over hardware in die map staan.
Doe ik iets fout? ^^'

Het is natuurlijk geen serieële kabel die je probeert te installeren.
Andere manier, configuratiescherm->systeem->hardware->apparaatbeheer->besturing voor geluid video en spelletjes. Daar zie je waarschijnlijk een geel uitroepteken staan.
Rechtsklikken op je audiohardware. Rechtsklikken, stuurprogamma bijwerken. Vervolgens "nee nu niet" Volgende->nee nu niet. Dan verwijs je naar de map waar je je driver hebt uitgepakt.
Als het goed is, ben je klaar.
Suc6:thumb:

PS. Je hebt hem toch wel uitgepakt ?

Laatst bewerkt:
Ik heb hem uitgepakt ja :P
Bij besturing voor geluid etc. staat geen geel uitroepteken.
Een stukje daaronder bij overige apparaten staan wel 2 gele vraagtekens met erop een rondje met een uitroepteken erin, voor multimediacontroller en PCI Simple Communications-controller.
Ik heb bij allebei die volgorde die jij zei geprobeerd maar t gaat daar niet..
*zucht* deze computer is verschrikkelijk

Ik heb hem uitgepakt ja :P
Bij besturing voor geluid etc. staat geen geel uitroepteken.
Een stukje daaronder bij overige apparaten staan wel 2 gele vraagtekens met erop een rondje met een uitroepteken erin, voor multimediacontroller en PCI Simple Communications-controller.
Ik heb bij allebei die volgorde die jij zei geprobeerd maar t gaat daar niet..
*zucht* deze computer is verschrikkelijk

Multimediacontroller is (vermoedelijk) audiokaart. Stuurprogamma bijwerken en naar je driver verwijzen zoals ik beschreven heb.
PCI Simple Communication-controller is ingebouwd modem.

Je moet het echt hier zoeken.
http://www.medion.com/de/?service/treiber_~u~_updates.html
:rolleyes:

Het is opgelost ik heb weer geluid!
Een vriend van mij heeft er net even een nieuwe geluidskaart ingestopt en hij werkte meteen.
heel erg bedankt voor alle hulp en moeite!:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan