Geen ballontips meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joshua822

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Ik kan de laatste tijd geen ballontips meer zien, weet iemand hoe ik dit moet verhelpen ?

1 Ga naar uitoveren en typ gpedit.msc in en klik vervolgens op enter.
2 Klap gebruikersconfiguratie, beheersjablonen en Menu Start en Taakbalk uit.
3 Ga naar de eigenschappen (rechtsklik) van "Ballontips bij items van het menu Start verwijderen".
4 Klik daar op lnschakelen en vervolgens op OK.

Nu zou het opgelost moeten zijn.

ps. wat stond er standaard bij stap 3?

[edit] ik zag net dat je XP hebt. De tip is voor Vista, maar mogelijk zijn het dezelfde menutjes in XP ? [end edit]

Laatst bewerkt:
De zekere methode:

1. Kies Start >> Uitvoeren.
2. Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht regedit en klik op OK.
3. Kies in de Register-editor HKEY_CURRENT_USER >> SOFTWARE >> Microsoft >> Windows >> CurrentVersion >> Explorer >> Advanced.
4. Rechtsklik in het rechtervenster en kies Nieuw >> DWORD-waarde.
5. Noem deze Enable BalloonTips.
6. Rechtsklik nu op Enable BalloonTips en klik op Wijzigen.
7. Vul in het dialoogvenster DWORD-waarde bewerken bij Waardegegevens de waarde 0 in voor géén of 1 voor wél balloontips..
8. Klik op OK om het dialoogvenster te sluiten.
9. Sluit de Register-editor.

Tenminste wanneer je die ingang nog niet hebt.
Sluit het Register en start Windows opnieuw op.
Een systeemherstelpunt kan het register herstellen als het bewerken verkeerd afloopt, weet dus zeker dat je deze automatisch laat maken en hebt. Start - Programma's - Bureauaccesoires - Systeemwerset - Systeemherstel.

Met dank aan Microsoft.

Ik hoor nu wel het ballon geluidje maar ik zie hem niet, en systeemherstel haalt niks uit :(.

Welke handelingen heb je verricht (register of de andere methode?)

Het zou even anders in het register kunnen moeten staan. De waarde 1 is juist maar 2 is mogelijk beter. De reden hiervan heb ik niet begrepen maar het is natuurlijk te proberen. Ik kwam nu al zoekende op, letterlijk, de volgende informatie:

Ga naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER -> Software -> Microsoft -> Windows -> CurrentVersion -> Explorer -> Advanced

Zoek de waarde EnableBalloonTips. Als het bestaat, verander de waarde in 2, of verwijder de waarde in zijn geheel om ballontips in te schakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan