Geen beeld bij heropstarten computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

denpjgasten

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2013
Beste allemaal,

Heb sinds enkele maanden een raar probleem en zou dit graag verholpen zien.
Als ik m'n pc afsluit, en kort daarna (10 min later bv) terug aanzet,
dan gebeurd het volgende;
De computer komt op gang, na 2 seconden vallen de lichtjes uit(vermoedelijk stroomonderbreking)
en na 2 seconden begint alles terug te branden en te draaien.
Ik heb echter geen beeld, op geen enkel scherm.

Wat heb ik al geprobeerd :
- Heb de on-board graphics proberen te gebruiken, daar ook geen beeld.
- Nieuwste BIOS-versie gedownload + geflashed
- Voeding getest met een tester van lokale computerwinkel

Als ik dan na een uur of 2 wachten de computer terug aanzet is er geen probleem,
en kan ik alles doen; gamen, streamen, etc.

Kan er mij iemand raad geven?
Alvast bedankt!

Specs computer (computer gekocht 01/2014, enkel RAM dit jaar vervangen) :
- i5 4670k
- 16GB RAM (2x 8GB HyperX Fury DDR3 1866 MHz)
- ASRock Z87 Pro3
- R9 270x (2GB GDDR5)
- 250GB Samsung 840 EVO SSD
- 3TB Externe HDD WD

merk, type en vermogen van de aanwezige voeding...?
Gebeurd dit mèt de ext. HDD aangesloten of ook zonder deze schijf ..?

Sorry voor het niet vermelden van de voeding.
Dit is een Corsair CX 600watt.
Heb dit nog niet geprobeerd zonder de externe HDD, zal dit vandaag eens proberen.
Alvast bedankt voor je antwoord!

In elk geval voldoende vermogen dus hoor hraag wat hij doet zonder de ext. HDD aangesloten...:rolleyes:

Het probleem is dat het niet altijd voorkomt, dus heb het nu al 2 keer proberen forceren,
en nu doet hij het niet.
Ik probeer het nog een paar keer en laat het je weten.

Ben eigenlijk benieuwd om van je te horen wat het nut is van een continue aangesloten ext. HDD...?
Als je structureel schijfruimte te kort komt kun je er beter een 2e HDD in zetten.
Een ext. HDD wordt nl. meestal gebruikt om een backup op te zetten of bestanden mee te nemen naar een andere locatie / pc / mediaspeler maar daarvoor is het niet raadzaam het ding altijd ingeschakeld te hebben..

Heb onlangs een NAS gekocht met 5 bays, dus schijfruimte is nu geen probleem meer.
Maar vroeger had ik dus m'n SSD en 2 extra schijven zitten, die beiden vol zaten.
Dus daarom heb ik een externe hdd bijgekocht om nog extra storage te hebben.

Dan zou ik die ext. HDD leeg maken op de NAS en een beetje opruiming houden. :D

Heb vandaag de hele dag de hdd eruit gelaten, en nog eens geforceerd. Het werkt nog steeds niet.
Heb nu 2u tussen gelaten en nog eens geprobeerd om opnieuw op te starten en het lukt niet.
Iemand suggesties?
@Scraphead, waarom denk je dat het aan de ext. HDD ligt?

Het is electronica, een computer, en dan zijn rare dingen..
Het zal niet de eerste keer zijn dat er een probleem is met de interface van de ext. behuizing ( usb naar SATA ) en deze het probleem blijkt.
Kan ook nog gerelateerd zijn aan de 5V voedingslijn die de usbpoorten van je moederbord van stroom voorziet...
Daarom mijn voorstel om de schijf eens af te koppelen waarmee het probleem blijkt verdwenen.
Zaak is nu om uit te vogelen waar het probleem zit.
Dat kan het eenvoudigste door de schijf uit de behuizing te halen en direct, in de pc-behuizing, op je moederbord aan te sluiten.
Als het daarna zonder problemen werkt mag je er mijns inziens van uit gaan dat het probleem in de ext. behuizing zit.
Overigens is dat niks bijzonders en een veel vaker voorkomend probleem dat zo'n interface-printje komt te overlijden...

Dit topic mag gesloten worden.
Blijkbaar gaf m'n voeding beetje bij beetje te veel stroom af waardoor m'n moederbord en GPU kapot zijn. Toch bedankt aan scrapheap voor de reacties ;)

Dat sluiten kun je zelf door jouw topic als Opgelost te markeren recths boven :thumb:
Jammer dat deze schade ontstaan is...maar kan gebeuren, ook bij een kwaliteits-voeding. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan