Geen beeld bij inloggen (slaapstand / energie-zuinig / monitor stand-by

Status
Niet open voor verdere reacties.

NCX

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Berichten
2
Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende:

Sinds een aantal dagen heb ik nagenoeg geen beeld wanneer ik de computer opstart.
Ik krijg wel even het windows logo te zien, maar daarna gaat de computer (het scherm eigenlijk) in een soort van slaapstand of energie zuinige modus en gaat de monitor op stand-by...

Eerst was dat niet zo'n probleem, het duurde gewoon erg lang voordat de computer volledig was opgestart.
Nu moet je opeens de gebruiker selecteren om door te gaan (inloggen in windows), waardoor het zonder beeld niet lukt.

Zodoende start het systeem niet volledig op en blijft de monitor dus ook in de slaapstand.

Mijn muis wild heen en weer bewegen lijkt niet te helpen.
Een aantal willekeurige knoppen indrukken werkt ook niet.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
NCX.
 
1. Probeer ook een andere monitor
2. Kun je inloggen, gebruik dan Tweak_ui (staat ong. halverwege die pagina aan de rechterkant) om automatisch in te loggen.
Na installatie terug te vinden onder de programmagroep Powertoys for Windows XP.
Ga in Tweak_Ui naar Logon -> Autologon -> Zet het vinkje, vul in de gebruikersnaam die hoort bij je gebruikersnaam en klik op Set Password om (2x) je wachtwoord in te geven (mag leeg blijven als er geen wachtwoord wordt gebruikt).

Mocht je niet weten welke gebruikersnaam je precies hebt: Start -> Uitvoeren -> taskmgr.exe -> tabblad Gebruikers.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb een andere monitor weten te scoren, ik ben voorlopig van het probleem af.
Dat inloggen overslaan heb ik nog niet naar gekeken, nu ik weer beeld heb, zit het mij wel goed...

Bedankt nog.
Groet, Neeldert.
 
Graag gedaan! :)

Wil je nog even je vraag afmelden? Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan