Geen beeld bij opstarten notebook V6700

Status
Niet open voor verdere reacties.

stresskipp

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2005
Mijn notebook een Compaq pressario V6700 geeft vaak geen beeld meer als ik 'm opstart. Het notebook start normaal op (dat zie als ik een losse externe monitor aansluit) en kan er dan gewoon mee werken maar nog steeds geen beeld op me notebook. Na herhaaldelijk opstarten krijg ik soms weer beeld en blijft ie normaal werken , totdat ie een keer uitgeschakeld is geweest heb ik weer problemen. Notebook draait onder Windows Vista.

Wie heeft er een tip waar ik dit moet zoeken.?

:(:(

Wellicht op zoek naar een nieuwe inverter.
Die stuurt jouw laptopscherm aan.
Die geven nogal eens de geest.
Het ligt in elk geval niet aan je videokaart, anders had je ook geen beeld op een extern scherm.

Hee

Heb even voor je gekeken maar het is geen bekende fout bij dat type notebook. Misschien dat een kleine reparatie voldoende is. Heb je toevallig Windows opnieuw geïnstalleerd? Als dat zo is zou het misschien ook een driver probleem kunnen zijn. Als je wel beeld krijgt met een externe monitor licht het aan het beeldscherm van de notebook. Als je wat open en dichtklapt van de laptop krijg je dan wel beeld? of gaat het dan knipperen?

Groet,

Ik krijg ook geen beeld van de bios, en wat op en neer klappen met het scherm geeft ook geen resultaat, dus waarschijnlijk geen los contact.
Ik zou Windows opnieuw kunnen installeren, maart als ik het notbook aanzet draaid Windows nog niet eens en dan zou toch al beeld moeten hebben, toch ??
Externe monitor werkt altijd. Ra ra hoe kan dat.

Ik krijg ook geen beeld van de bios, en wat op en neer klappen met het scherm geeft ook geen resultaat, dus waarschijnlijk geen los contact.
Ik zou Windows opnieuw kunnen installeren, maart als ik het notbook aanzet draaid Windows nog niet eens en dan zou toch al beeld moeten hebben, toch ??
Externe monitor werkt altijd. Ra ra hoe kan dat.

Zie #3

Wellicht op zoek naar een nieuwe inverter.
Die stuurt jouw laptopscherm aan.
Die geven nogal eens de geest.
Het ligt in elk geval niet aan je videokaart, anders had je ook geen beeld op een extern scherm.

Nou ben ik niet zo'n computer expert , maar wat is een "inverter" ?

:eek:

Een inverter is een onderdeel wat je lcd beeldscherm aanstuurt na de videokaart.
Zoals geschreven geven die nogal eens "de geest"
Zie afbeelding wat ik bedoel. Ik heb dat zo gefixt, maar daar heb jij inderdaad niets aan.
Zoek iemand bij je in de buurt die wellicht meer vertrouwd is met dit soort zaken. Bij een computerzaak ben je al gauw € 100,- verder.

Bijlagen

• images[1].jpg
    images[1].jpg
    2,1 KB · Weergaven: 31
nmiddels heb ik m'n notebook opnieuw geinstalleerd. Dus alles weer fruitig en vers. Maar ik heb nog steeds geen beeld, alleen met de losse monitor werkt alles goed.

Kan het zijn dat zo'n "inverter"soms wel en soms niet werkt ? Omdat ik een enkele keer wel beeld heb, en dan is het beeld ook goed zoals het moet zijn.

Stresskip

:(:(

Dan zal het vermoedelijk aan een of ander los contact liggen.
De verbinding tussen je beeldscherm en laptop zelf zit een kabelbundel, die uiteraard vaak gebogen wordt. Er kan daar een breuk ontstaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan