Geen beeld bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthias1605

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Berichten
34
Hallo,

Ik zet deze vraag bij het onderwerp videokaarten, omdat ik niet precies weet waar het probleem ligt en het meest waarschijnlijk aan de videokaart ligt. Ik krijg bij het opstarten van mijn pc niet direct beeld of helemaal geen beeld. Mijn monitor probeert dan een vga signaal te ontvangen. Soms gebeurt het als ik een paar minuten wacht, dat het beeld tevoorschijn komt, maar meestal niet. Als ik de pc restart krijg ik soms ook weer beeld. Zodra ik weer beeld heb lijkt alles weer normaal en kan ik mijn pc weer gewoon gebruiken.

Ik heb gekeken of het aan mijn monitor lag, maar deze deed het gewoon goed zodra ik het aan mijn laptop aansloot. Ik heb ook mijn moederbord gereset en geheugenkaartjes omgewisseld, maar dat bleek niet veel te helpen.

Heeft er iemand suggesties waar het aan kan liggen en hoe het kan worden opgelost?

Alvast bedankt,

Matthias
 
wat zijn de details van de videokaart?
bij een laptop is dit probleem snel te verhelpen door de batterij even los te koppelen en dan in de laptop waar de batterij hoort te zitten te blazen.

aangezien je een vast destkop hebt kan je kijken of misschien de ventilator/koeler vol zit met stof. dit helpt ook nog al eens ontzettend veel! alle stof moet eruit zijn. Dus het rekje wat meestal achter de pc zit waarachter de ventilator/koeler zit. pc hoef je hierbij niet uit elkaar te halen!
 
Alle ventilators en koelingen had ik al schoongemaakt en mijn videokaart is een 8800GTS. Ik denk niet dat het een probleem met de koeling is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan