Geen beeld bij opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
1.519
heb hier een laptop compaq presario cq70 als ik hem aan doe zie ik geen beeld, zwart beeld.


wat zou dat kunnen betekenen ik hoor wel geluid van opstarten.

iemand enige ideen?
 
Oke je hebt geluid van opstarten? blijft hij ook gewoon aan? Of sluit hij vanzelf weer aan?
Misschien is het echt het scherm wat kapot is (lees: kabel)

Wat je bijvoorbeeld kunt proberen is om al iets (extra scherm) aan te sluiten op je vga / HDMI aansluiting. Kijken of deze wordt opgepikt en gebruikt wordt. (paar keer herstarten)
Als dit niet werkt, zou je (als je handig bent, proberen de laptop te openen en te kijken of alle bekabeling nog goed zit?)
Maar mocht je hier allemaal niet bekend mee zijn, dan gewoon terug naar de winkel (verzekering / garantie) of naar een lokale PC-boer.

Mocht je laptop nu na paar seconden al uitvallen, dan is er dus iets anders aan de hand, dan kun je nadenken of het misschien iets met de voeding is of iets dergelijks, ook hierbij zou ik adviseren om niet te veel te sleutelen maar als snel terug naar de winkel te gaan.

Succes
gr
 
66b9e3c2-bb67-47bf-802c-b753b54bcc19_0.jpg

Start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
Typ vervolgens:

  1. CHKDSK /F /R
  2. fixmbr
  3. fixboot

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.
 
@dorado

Het heeft geen zin die recoveryconsole te starten als je niks ziet:d
 
@jackall
klinkt logisch. Toch zie ik hier bv. ook een dergelijk advies gegeven worden.
 
Ram eruit, maar nu hoor ik en zie ik de led van hdd ook niet meer knipperen.

Ik zie dit lichtje van het toetsbord kniperen.


Ook vreemd als ik ctrl,alt,del indruk tegelijk word het valt het beeld uit en daarna weer aan dus is het de videokaart niet.
Zou er tog iets anders aan de hand kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan