Geen beeld bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
352
Al sinds een jaar wil mijn pc vaak geen beeld geven na het opnieuw opstarten. Paar keer aan en uit zetten en hij deed het altijd wel weer maar nu is hij er helemaal mee opgehouden. Gaat gewoon aan maar beeld blijft zwart.

Hij stond vaak weken achter elkaar aan zonder enige problemen maar dan ineens bij het opstarten wilde hij geen beeld meer geven, gewoon zwart scherm elke keer. Paar keer aan en weer uit en hopla hij deed het weer tot vandaag.

Heb mijn beeldscherm, videokaart en voeding kunnen testen, die waren allemaal in orde. Heb maar een nieuw moederbord, cpu en ram gekocht en nu doet hij het weer.

Kan zelf mijn oude moederbord, cpu en ram niet individueel testen maar wil ze graag nog verkopen om de kosten wat te drukken. Kan iemand mij met enige zekerheid vertellen welke van de 3 in dit geval kapot is geweest?

Kan bijna niet geloven dat het de ram of cpu is geweest aangezien hij gewoon weken achtereen werkte en het een probleem was dat zich alleen maar bij het opstarten voordeed, zijn jullie het er mee eens dat het het moederbord geweest moet zijn?
 
Nee, integendeel. Ik heb bij mijn vorige machine een 100% identiek probleem gehad. Dat bleek uiteindelijk het RAM te zijn. Dit volledig vervangen en het probleem was over. Let wel : het probleem was identiek. Daarmee durf ik vanuit mijn stoel NIET de garantie te geven dat het bij jou ook het RAM is, maar je kunt het in je achterhoofd 'meeneemen'.
 
Laatst bewerkt:
Zucht 60-90EUR om het te laten testen en een vervangend 2de hands onderdeel te kopen of 185EUR voor snellere geheel nieuwe onderdelen. Wordt weer een lastige keuze!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan