Geen beeld bij RTL XL (RTL gemist)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annelaure

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Hallo,
Ik zit (al een hele tijd) met het probleem dat ik geen uitzendingen kan bekijken op RTL XL. Het geluid doet het wel, maar ik krijg een zwart beeld. De systeemcheck van RTL geeft alleen maar groene vinkjes (Silverlight geïnstalleerd, Flahs Player aanwezig etc.) dus daar lijkt niets mis te zijn.
Ik gebruik IE 8 en heb Windows Vista.

Iemand een idee wat er zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
Annelaure

Aanvulling

Aanvulling: de video's op uitzendinggemist.nl en sbs programma gemist werken wel, terwijl die toch ook met Silverlight werken.
Oja: als ik een andere webpagina open heb staan, dan toont het scherm op rtl waar eigenlijk de video zou moeten afspelen, een deel van die andere webpagina. Ik heb mij laten vertellen dat dit misschien een directx probleem zou kunnen zijn...? Maar ik weet er veel te weinig van af om daar iets aan te doen. Hoop dat iemand kan helpen!

Dank je Tijs, helaas, dit helpt niet.

Ik krijg als melding dat er al een gelijkwaardige DirectX aanwezig is.

Iemand nog een idee waar het anders mee te maken zou kunnen hebben dat ik geen beeld krijg bij RTL gemist?

Videokaart?

Nog een kleine update, waardoor iemand misschien snapt waar het aan ligt.
Ik heb de beeldschermadapter uitgeschakeld en - wonder boven wonder - kon ik toen ineens wél de video's op RTL Gemist bekijken. Het lijkt dus daar ergens in te zitten.
Het leek me dat ik die videokaart niet uitgeschakeld kon laten staan, dus heb ik hem weer ingeschakeld, waarna RTL Gemist weer geen beeld gaf. Overigens: is het niet vreemd dat het beeld niet meteen uitvalt als je de beeldschermadapter uitschakelt? Of klopt dat wel?

Oja, het gaat om een ingebouwde videokaart (ik heb een laptop)

Misschien eens kijken of er een update is van de videokaart-driver op de website van de laptop-fabrikant (of de maker van de videokaart).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan