geen beeld bij starten Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

blitser

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Beste lezers,

Ik heb een oudere Dell 4550 met Windows XP waarop mevrouw Blitser oefent. Ik heb XP gisteren opnieuw geinstalleerd om de pc eens goed op te schonen. In eerste instantie werkte alles goed, met uitzondering van mijn draadloze internetverbinding die hij niet kon vinden. Na een hoop gedoe (ik heb ook de kast geopend om te zien of de kaarten er nog goed in zitten) kreeg ik een beeld met verkeerde kleuren en resolutie nadat windows opgestart werd. Na nog wat gepruts is de situatie nu zo dat ik bij het starten van de pc eerst normaal beeld heb, daarna komt het starten van windows (ook met gewoon beeld), en daarna als mijn bureaublad zou moeten verschijnen krijg ik helemaal geen beeld meer. De monitor staat wel aan, het scherm produceert ook beeld maar dat is zwart. Weet iemand hoe dit komt en, vooral, hoe dit verholpen kan worden?

Blitser

Hoi,

Start Windows eerst eens op in de veilige modus en kijk wat er dan gebeurt.
Als je dan wel beeld krijgt (er wordt in de veilige modus alleen een standaard grafische driver geladen), dan ligt het aan het stuurprogramma voor de grafische kaart.

De driver(s) vind je hier: KLIK

Laatst bewerkt:
Hi Vanveelen,

Hartelijk dank voor uw reactie! Ik heb uiteindelijk een compleet nieuwe installatie gedaan van XP en dat hielp: ik heb weer beeld.
Nogmaals dank!
Blitser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan