Geen beeld, bios resetten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dakar2005

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Mensen,

Net nieuwe moederboard en nieuwe grafische kaart gekocht en geplaatst. Netjes alles volgens boekje gedaan, een van de stappen is de intergrale grafische kaart uit schakelen in de bios en de pci grafische kaart instellen als primairy. Resultaat, pc start op maar ik krijg geen beeld.

Aan de hand van het boekje voer ik een bios reset uit door de jumper naar clear te zetten, maar ook dit helpt niet. Ook op het internet vind ik geen tips die lijken te helpen. Wat kan ik doen?

update; ook de batterij uit het moederboard halen heb ik al geprobeerd. Inmiddels heb ik de pc opgestart zonder batterij en ja hij gaat aan. Nu bel ik alleen nog benieuwd hoe ik dit kan voorkomen. Natuurlijk wil ik mijn grafische kaart gebruiken, deze moet ik dan instellen in de bios als primairy. Zie ik iets over het hoofd?

grafische kaart blijkt niet compatible te zijn.

DIt kon ik vinden in een testrapport van de fabrikant. Even kijken wat een geschikt alternatief is. In het volgende bericht laat ik weten hoe gemakkelijk ik een kaart vind die wel compatible is.

DIt kon ik vinden in een testrapport van de fabrikant. Even kijken wat een geschikt alternatief is. In het volgende bericht laat ik weten hoe gemakkelijk ik een kaart vind die wel compatible is.

ik heb nu 2 opties; ik ruil de grafische kaart of ik koop een nieuw moederboard.

Laatst bewerkt door een moderator:
Grafische kaart en nieuw moederbord niet compatible?
Welke gaat het dan over?
En weer een nieuw moederbord kopen?
Waarom niet omruilen, als dat al nodig is??

Heb je een vraag of doe je alleen verslag van je voortgang?

mvg leo

in de eerste instantie had ik niet door wat eraan de hand was, toen dit voor mij duidelijk werd leek het me interessant om echt een uitgebreide oplossing en verloop van het oplossen te beschrijven. Ik doe inderdaad verslag, maar ik ben nogsteeds zoekende naar DE oplossing. Dus mocht je een suggestie hebben, dan luister ik graag naar je.

het betreft:

Msi K9A2GM-F V3 - Socket AM2+ - M-ATX heb ik 2 weken.
Xfx Geforce 9600 - 512MB -DDR3- PCI-E - net gekocht

Dat lijkt me eigenlijk gewoon te moeten kunnen.
Heb je een link van dat testrapport?

En wat voor voeding heb je en hoe sterk is deze?
(Pcie-e) stroom aansluiting achterop de videokaart aangesloten?

dit is de link van het test rapportje; http://eu.msi.com/uploads/test_report/TR1_1572.pdf

voeding, ik zie helemaal geen aansluiting op de grafische kaart, verbaasde mij ook wel

geen 6 of 8 pin...

over dat rapportje, ik zie hier alleen wat oudere types...dus hoe betrouwbaar is dit?

morgen bel ik computerland, daar heb ik het spul vandaan, dan laat ik je zowieso weten wat zij te vertellen hebben.

Dan heb je zeker de PVT96gygf3 (zie bijlage)
Hier kan ook geen aansluiting op ontdekken, de anderen allemaal wel.
Staat er iets over in de handleiding?

Die lijst zijn types door MSI getest, inderdaad verouderd.
Ik zou daar verder geen aandacht aan schenken, de kaart moet kunnen werken.

En de gegevens van je voeding?

Computerland bellen kan natuurlijk nooit kwaad.

Bijlagen

• gygf3.jpg
    gygf3.jpg
    17,9 KB · Weergaven: 86
Vandaag heb ik ze gebeld, en hij heeft me een aantal tips gegeven. Eerst ga ik even checken of er een bios update voor mn moederboard, deze is uit 2005, wel een goeie. Maar intussen is er al zat nieuwere hardware, dit zou een oplossing kunnen zijn.

Erzat wel een kabeltje bij, maar dit lijkt me een audiokabeltje, geen voeding. Maar ik breng maandag mn pc even langs,. ze zouden er even naar kijken, Heel aardige service.

Moederbord

Hallo.

Ik heb eigenlijk 1 tip:

Schroef jou pc open en kijk op het moederbord of er een naam op staat (bijvoorbeeld ASrock 775i65pe) en google er op, misschien kom je dan wel een lijst tegen met specs waar je meer uit kan halen

MvG 1996master

Hallo.

Ik heb eigenlijk 1 tip:

Schroef jou pc open en kijk op het moederbord of er een naam op staat (bijvoorbeeld ASrock 775i65pe) en google er op, misschien kom je dan wel een lijst tegen met specs waar je meer uit kan halen

MvG 1996master

Lees even de derde post::rolleyes:

mvg leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan