Geen beeld en geen usb power.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ascherit

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Berichten
6
Hallo,

Had eergister mijn computer uitgezet en toen weer aan, maar ik kreeg toen geen beeld en alle usb doen het ook niet.
Het is een 4 jaar oude computer die ik zelf in elkaar heb gezet, af en toe wat error de laatste half jaar, zoals blauwe scherm, windows start niet op, maar dat heb ik immidels al opgelost.

Het gaat om een:
Asus p5k deluxe/wifi-ap moederbord
Intel pentium duo core 2.88Ghz processor
Nvidia en8600gt silent/HTDP/512m videokaart
3 geheugenkaarten van 1gb/1gb/2gb

problemen:
geen beeld
alle usb werken niet

paar dingen die ik heb geprobeerd:
met alles erin, geen piep.
alles eruitgehaald, geen piep.
alleen processor erin, 1 lange 2 korte piep.
processor en videokaart erin, 1 lange 2 korte piep.
processor en videokaart en geheugen erin, geen piep
processor en geheugen erin, 1 lange 3 korte piep, met 3 korte piepjes erna. (processor met geheugenkaarten test heb ik gedaan met 3 geheugenkaarten.)

Dus ik denk dat de moederbord of processor de probleem is.
Aan de voeding ligt het denk ik niet, want de cd rom en hardeschijf draaien wel. Alle lichten en fans op de moederbord werken wel.

Kan iemand mijn a.u.b helpen? Ik wil geen verkeerde onderdelen kopen.
 
nee helaas niet, en er is ook geen ingebouwde videokaart op de moederbord.
ik denk zelf niet dat het aan de videokaart ligt, want alle usb werken niet met of zonder videokaart.
 
http://www.5starsupport.com/info/beep_codes.htm

De code is hetzelfde als je de videokaart erbij stopt en geen als je er ook geheugen bijplaatst, zonder videokaart krijg je de melding zoals hij moet zijn, dus met cpu en geheugen.
Je kunt nog proberen met 1 reepje en die steeds wisselen.
Staat geen merk bios bij dus wat het echt betekend zie je in de link, maar 1 lange 2korte is videodeel vaak.
 
je hoort niks als je videokaart+geheugen samen doet. wat betekent dit dan? ik wil geen verkeerde onderdelen kopen en daaraan geld verspillen.
en ik heb AMI bios, dus 1 lange 2 korte is video en 1 lange en 3 korte is geheugen, dat krijg ik allebei als ik alleen video of geheugen erin doe. maar als ik het samen doe dan hoort je niks.
 
Laatst bewerkt:
Zonder te testen met of een andere videokaart of die in een andere PC zul je dat niet weten of het daar aan ligt.

Al met de afzonderlijke reepjes geheugen geprobeerd?

Geen plaatselijke PC boer in de buurt die de videokaart en geheugen kan testen?
 
ik denk dat ik morgen wel even naar norrod ga en vragen of ze het voor mij kunnen testen, als mijn videokaart of geheugen het allebei wel doen, dan denk ik dat het gewoon de moederbord is. bedankt voor je tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan