geen beeld gebrand met lightscribe software

• Onderwerp starter Onderwerp starter tom1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
ls,
ik loop vast met het volgende:
k heb na veel gemodder op mijn imac de lightscribe software gedownload voor de externe la cie lightscribe dvd brander. Maar ik krijg er maar geen beeld op gebrand. ik gebruik een iMac;Modelaanduiding: iMac14,1;Processornaam:Intel Core i5;Processorsnelheid: 2,7 GHz. Ik gebruik dvd's-r van Verbatim, gold archival - printable, archivage gold, surface imprintable. Heb ik indertijd niet de goede dvd's aangeschaft of ligt het aan de lightscribe software of de foute lightscribe software versie van lacie. ik hoop op antwoord.
vr grt
tom

Probeer het eens met Lightscribe DVD's in plaats van met printable DVD's
Printable DVD's beschrijf je met een printer, niet met een brander.

Sakkerloot,
Daar had ik niet bij stilgestaan.
Ik kocht die dvd's goed twee jaar terug als lightscribe en van verbatim omdat die duurzaam was.
Heb je nog een tip welke lightscribe dvd's van goede kwaliteit zijn.?

hoi Kostenzer,
Er is inderdaad een hoop aan lichtscibe dvd' s te vinden.
Moets een keuzen maken tussen alle merken.
Bestaat er ook zoiets als een classificatiesysteem, zoals bij sd kaarten (classe tien is het snelste en de beste) waardoor je kan zien wat de beste keus is.
Indertijd was ik op verbatim uitgekomen omdat die werd geprezen voor het feit dat de gebrande informatie niet na x aantal jaren verloren zou gaan.
grt
tom1

Ik heb daar nog niets van gemerkt.
Wel is het zaak de afbeelding veel contrast te geven en dat bij het branden ook in te stellen.
Lightscribe is leuk en handig. Printen van schijven geeft beter resultaat, maar dan heb je weer een aparaat extra nodig.
Voor mij voldoet lightscribe.

Sluit de vraag. Dank voor het delen van de kennis. Heb er veel van opgestoken
vr
grt
tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan