Hallo luitjes,
Ik ben ten einde raad. Ik heb werkelijk alles geprobeerd om het probleem te verhelpen maar het wil maar niet lukken.
2 minuten na het aansluiten van mijn iPod op de USB liep de pc vast. Heb hem gereboot maar kreeg ineens geen beeld meer. Kast opgenmaakt en gecheckt; mijn moederbord heeft een LED-display en die geeft de hele tijd FF -> C1 -> C3 -> 07 -> FF aan.
07 zou volgens de handleiding betekenen dat of de muis/keyboard niet zijn aangesloten (alsof de I/O zou uitmaken of ik beeld krijg of niet) of de RTC fouten veroorzaakt. Nieuw batterijtje gehaald maar nog steeeeeds hetzelfde.
Nou heb ik een huisgenoot erbijgehaald en samen van alles geprobeerd.
1) andere monitor erbij gehaald. nog steeds zwart beeld.
2) andere pc erbij gehaald. krijg wel gewoon beeld.
3) videokaart eruitgehaald en een andere erin... geen verschil.
4) moederbord gehaald met dezelfde specs... LEDlapmpje brandt maar komt niet verder dan 1 piep
5) ram geheugen verwisseld met dezelfde soort (DDR1) maar niks hielp.
Het enige wat ik kan doen is de opstartknop 5 seconden inhouden zodat ie uitgaat. Ik kom de BIOS niet eens in.
Weet iemand waar het dan wel aan ligt? Kan dit aan de koeling/processor liggen?
Harstikke bedankt alvast.
Manual te vinden op
http://www.epox.com.tw/eng/support.php?ps=323&type=3
Motherboard - EP-9NDA3J - Manual
Ik ben ten einde raad. Ik heb werkelijk alles geprobeerd om het probleem te verhelpen maar het wil maar niet lukken.
2 minuten na het aansluiten van mijn iPod op de USB liep de pc vast. Heb hem gereboot maar kreeg ineens geen beeld meer. Kast opgenmaakt en gecheckt; mijn moederbord heeft een LED-display en die geeft de hele tijd FF -> C1 -> C3 -> 07 -> FF aan.
07 zou volgens de handleiding betekenen dat of de muis/keyboard niet zijn aangesloten (alsof de I/O zou uitmaken of ik beeld krijg of niet) of de RTC fouten veroorzaakt. Nieuw batterijtje gehaald maar nog steeeeeds hetzelfde.
Nou heb ik een huisgenoot erbijgehaald en samen van alles geprobeerd.
1) andere monitor erbij gehaald. nog steeds zwart beeld.
2) andere pc erbij gehaald. krijg wel gewoon beeld.
3) videokaart eruitgehaald en een andere erin... geen verschil.
4) moederbord gehaald met dezelfde specs... LEDlapmpje brandt maar komt niet verder dan 1 piep
5) ram geheugen verwisseld met dezelfde soort (DDR1) maar niks hielp.
Het enige wat ik kan doen is de opstartknop 5 seconden inhouden zodat ie uitgaat. Ik kom de BIOS niet eens in.
Weet iemand waar het dan wel aan ligt? Kan dit aan de koeling/processor liggen?
Harstikke bedankt alvast.
Manual te vinden op
http://www.epox.com.tw/eng/support.php?ps=323&type=3
Motherboard - EP-9NDA3J - Manual