Geen beeld/geluid op tv met Home cinema set

Status
Niet open voor verdere reacties.

char90

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2009
Ik probeer een Sony home cinema set 5.1 (DAV-TZ135( te koppelen aan een Samsung UE32C5100Q. Heb nu alles aangesloten en als ik er een cd of dvd in doe dan komt er wel geluid uit. Maar als ik via de tv geluid probeer te krijgen dan komt er een fout melding van
"Geen signaal. Controleer de stroomtoevoer en kabelverbindingen van de apparaten en controleer de bronselectie"

Weet iemand wat ik nog kan proberen?

bvd Charon

Voor de hand liggende vraag / vragen zijn:
hoe met welke kabels (precies) heb je de set met de TV verbonden?

Heb een hdmi kabel van de dvd speler naar de tv gedaan. En een rca kabel (rood wit geel).
Aan een kabel met een groen kabeltje (voor audio) daar zaten ook rca aansluiting op. Daarom heb ik dat tussen stukje (rood en wit) aan gedaan en achterin de dvd speler gedaan.

Heb al geprobeerd via een andere hdmi poort op de tv, maar krijg steeds dezelfde melding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Begin eens met alle kabels eruit te trekken, op de HDMI na. Wat hoor / zie je nu?

Dan heb ik door dvd/cd wel geluid door de boxen. Maar via de tv niet. Dan krijg ik weer de foutmelding.

Laatst bewerkt door een moderator:
De HDMI poort op die Sony is alleen een uitgang; hij werkt dus naar de TV toe. Als je geluid van de TV naar die Sony wil sturen, heb je een RCA (tulp) kabeltje nodig van de Uitgang op de TV naar de audio-ingang van die Sony. Daarnaast moet je denk ik 'Audio-in' selecteren op de remotecontrol van die Sony.

De RCA kabel sluit je op de TV aan op de Scart poort via een adapterblokje, zoals onder afgebeeld (te koop online en bij Beeld en Geluid winkels). Je zet het knopje op 'Output'
107.879.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan