geen beeld in xp en veilige modussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

llgaby

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Wie weet raad:

kon de nieuwe drivers voor m'n nieuwe videokaart niet installeren maar diende standaard drivers in te stellen voordat dit mogelijk was, vlg. de foutmelding.

Toen naar beeldscherm eigenschappen/instellingen/geavanceerd/adapter/eigenschappen gegaan

hier heb ik op stoppen gedrukt en het stuurprogramma verwijderd. Eerst had ik overigens alle ATI software al verwijderd.
Na opnieuw opstarten klonk een piepje. Nu kom ik bijna tot het inlogscherm en daarna beeld op zwart. Hetzelfde met alle mogelijkheden in veilige modus via F8.

Iemand een idee hoe te herstellen. Aanpassingen is heel lastig want heb geen beeld. Misschien een automatisch installerend bestand met drivers via cd?

Heb ook de cd "I have the password" geprobeerd welke een virtuele windows opstart via cd maar dan is het ook niet mogelijk om nieuwe drivers te installeren.

Groeten,
LLGaby

Om welk merk en type videokaart gaat het?

Verder zou ik graag de rest van je pc-specificaties weten, met name het merk en type voeding.

Type videokaart waarvoor ik nieuwe (medion aangepaste) drivers moet installeren is de HIS ATI Radeon X1650 Pro 512mb.
Bestaande en licht defecte videokaart is de ATI Radeon 9800 pro.
en heb nog een testkaartje liggen: de ASUS ATI 9250. Deze zit er momenteel ff in.

Kast is een Medion MD8080. Voeding is net nieuw, de 600w sharkoon silentstorm 120 (mooie naam).
Ik draai XP Pro. 3,0 ghz int. pentium IV. 1024 geheugen. enz.

Heb dus de videokaart uitgeschakeld en alle drivers verwijderd. het apparaat wordt niet meer standaard herkend door windows en krijg geen beeld. Hierdoor kan ik niet drivers installeren.

Nu heb ik gisteravond geprobeerd windows te herstellen met de cd. Dit is gedeeltelijk gelukt. Hij hangt nu bij het opnieuw opstarten, en geeft aan: setup wordt voortgezet.
Maar heb wel beeld na het windows logo in ieder geval.....

Als ik nu opnieuw windows wil laten herstellen, dan kom ik in een dos venster en vraagt ie welke windows versie hersteld moet worden, vraagt om het admini passwd en daarna geeft ie c:\windows aan.
Wat moet ik hierna intoetsen voor reparatie? De eerste keer deed ie het automatisch.,..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan