Geen beeld laptop HP - extern scherm via vga poort: vaste, lage resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

stereopatee

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
Dag Helpmij'ers

Mijn laptop HP Pavillion dv9253ea start sinds gisteren op zonder beeld. Ik krijg niks meer te zien. Het ene moment werkte hij nog, na afsluiten en opnieuw opstarten was het beeld opeens weg. De backlight werkt wel nog, en ik hoor het opstartgeluid van Windows (7 ultimate 32 bit).

Wanneer ik een extern beeldscherm aansluit op de vga poort van de laptop, krijg ik wel beeld, maar een zeer slecht beeld met een lage resolutie (640x480) die ik niet kan wijzigen.

De HP 9253ea (tweedehands aangekocht) had - zoals honderden andere van deze serie - een chipset defect, waardoor je de grafische adapter niet optimaal kon installeren, en valt ondertussen niet meer onder de garantie. Ik heb destijds de vooraf ge�nstalleerde Windows Vista verwijderd en Windows 7 er op gesmeten. Dat gaf hetzelfde resultaat: de videokaart (onboard) werkte alleen maar onder de drivers van Microsoft, en dan nog op een slechte maximale resolutie.

Ik wil de mogelijke oorzaken van dit probleem proberen te elimineren, dus ik vraag me af of dit alles kan liggen aan een defecte connectie naar het beeldscherm van de laptop? Ik heb opgemerkt dat er een heel dun kabeltje precies wat gekneld zat achteraan. Indien het hier aan ligt, zou herstelling hiervan prijzig zijn?
Hoe kan ik te weten komen of het al dan niet aan een defect moederbord ligt?

alvast bedankt voor jullie reacties
Levi

Hey,

Heb je misschien in de configuratie (opstartopties, whatever) van Windows ingevoerd dat je wilt opstarten met safe-graphics mode? Zie je nog wel het scherm met het merk als je je laptop aanzet? Probeer desnoods de BIOS in te komen, als je dat kunt zien op je ingebouwde monitor dan is er een probleempje met Windows wat we misschien nog kunnen oplossen.

Groeten,
R. de Vries

Hallo

Ik heb wel eens opgestart in safe mode, maar nu start ik de laptop weer normaal. Zat ik in safe mode, dan zou ik dat zien aan mijn bureaublad. Ik weet niet waar ik 'safe graphics' kan zien.

Wanneer ik de laptop opstart, zie ik helemaal niks, dus ook geen opstartscherm met logo.

groet
Levi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan