Geen beeld laptop, wel via HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

anoniem007

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2011
Ik heb momenteel geen beeld op het scherm van mijn laptop(HP Pavilion DV9000), als ik de laptop via HDMI aansluit heb ik wel beeld.

Ik heb een tijdje geleden de computer teruggezet via systeemherstel en toen werkte het beeldscherm weer. Dit omdat ik dacht dat het aan een update van Windows 8.1 zou liggen.
Nu heb ik echter weer geen beeld, het beeldscherm wordt echter wel gewoon verlicht.
Mogelijk zit er iets niet goed in de driver software maar ik heb dit niet kunnen traceren.

Waar kan dit aan liggen ?

Druk eens op de toetscombinatie Windows+P en kies dan voor Dupliceren of Uitbreiden. Heb je dan wel beeld op beide schermen?

Hallo

Heb je wel beeld tijdens het opstarten van deze p.c.

Ik hoop voor u van wel ...

Indien niet --> hoe oud is deze p.c. , en werd deze op regelmatige basis eens zuiver/stofvrij gemaakt ???

Dit model is berucht indien deze te lang te heet wordt (oververhitting) dat de g.p.u. loskomt van het motherboard.

Zo goed al altijd is er dan een stoftapijt aanwezig in de heatpiperadiator.

Zelfs al mocht dit "slechts" een softwareprobleem blijken te zijn ... hou bovenstaande info in het achterhoofd.

Peter

Ik heb ook geen beeld tijdens het opstarten, tenzij er een externe monitor aanhangt.
De functie dupliceren of uitbreiden werkt helaas niet.
De backlight van het scherm werkt echter wel, op het moment dat er een HDMI kabel in gaat wordt het beeldscherm helemaal zwart.

De computer heeft van het begin af aan eigenlijk al problemen gehad met koeling.

Geen beeld. Ook niet via schermresolutie en dan dupliceren.
Ook via de FN knop en dan F4.

Dan zou ik zeggen dat het beeldscherm stuk is.

Het backlight werkt, het scherm wordt verlicht bij het opstarten.
Ik denk ook niet dat het scherm defect is, maar dat het in de videokaart zit of in de software.

Indien bij bij booten geen beeld hebt maar wel op een aangesloten scherm is het niet de grafische kaart maar het scherm zelf.

Hallo

"Ik heb ook geen beeld tijdens het opstarten, tenzij er een externe monitor aanhangt. "

Is dus geen software probleem , maar hardwarematig ...

Je kunt nog eens controleren of er speling zit op het linker scharnier. (datacable motherboard --> t.f.t. paneel loopt hierdoor)

Indien veel speling kan deze sneuvelen.

Connector t.f.t. paneel eens in/uitpluggen motherboardzijde "connector v/h t.f.t. paneel komt zelden of nooit los en is extra geborgd d.m.v. tape"

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan