geen beeld meer bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

clint

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2003
Berichten
21
nou ik heb volgens mij een best wel ernstig probleem

ik heb laptop
ik was mijn beeld over aan het zetten naar de tv dit lukte naar lang proberen wel. maar daarna wou ik mijn beeld weer terug zetten en toen kwamen de problemen.

ik kan mijn computer niet meer aanzetten ik zie alleen nog maar dat windows laat. een dan blijft er iets boven in het scherm knipperen. na een lange tijd start de computer zich dan opnieuw op.

Als ik in de veilige modus op wil starten lukt dit ook niet. ik krijg dan geen beeld.

ook heb ik gebrobeerd met det tv erbij aan geslote om dat te proberen. ( ik had het idee dat hij de tv aanzag voor standaartbeeldscherm)
maar ik krijg alleen maar zwart beeld.)

ook kan ik niet als ik bij opstarten op f8 heb gedrukt. dat hij dan opstrart met de "laatst werkende instellingen" ofzowiets.

ik kom dus in principe nergens in.

kan iemand mij a.u.b. hiermee helpen want ik heb echt geen idee wat ik hiermee nog kan doen?:confused:
 
Haal de kabels tussen laptop en pc allemaal weg. (Helemaal weg dus, ook uit je laptop de stekker van de kabel halen) Probleem opgelost ?
Nee,
dan :

Ook al heb je geen beeld, het volgende zou moeten lukken:

reparatie installatie van Windows.

Hoe ?

Allereerst hopen dat in het bios van je laptop "opstarten vanaf CD als eerste bootoptie staat genoemd". Als dat niet zo is dan is er nog wel een truuk om dat te veranderen, maar laten we er maar eerst vanuit gaan dat dat WEL zo is.

Doe de cd van XP in de drive en start de laptop op. Omdat je geen beeld hebt krijg je een heel belangrijke boodschap van Windows NIET te zien. Die boodschap luidt :

"druk een toets om vanaf CD te starten". Die boodschap komt gelijk aan het begin en staat maar een paar seconden in beeld. Omdat je geen beeld hebt moet je vanaf het moment dat je de stroom aanzet op de spatiebalk drukken *elke halve seconde 1x". ALS in de bios opstarten vanaf CD aanstaat, verschijnt nu wel beeld en kun je een herstelinstallatie van Windows gaan uitvoeren. (Volg de instructies op je beeldscherm).

Als in het bios opstarten vanaf CD niet als eerste bootoptie staat, dan moet je dat eerst in de bios veranderen. Nu wordt het koffiedik kijken want om in het bios te komen zijn meerdere toetsaanslagen mogelijk: DEL - ESC - F1 en nog andere..........

Je zal dus moeten gokken. Om in het bios te komen begin je bijna hetzelfde met het verschil dat je de CD van XP er nog even uitlaat.

Stroom aanzetten en op een van de toetscombinaties blijven drukken (F1 DEL of ESC) totdat de biossetup verschijnt. De frequentie waarmee je de toetsaanslag indrukt is elke kwart seconde.
Eenmaal in het bios zoek je naar een scherm waarin je de opstart (boot) volgorde kunt veranderen. Er staat dan bijvoorbeeld : 1e bootoptie A: 2e bootoptie C: 3e bootoptie D:

Verander dit in
1e D:
2e A:
3e C:

waarbij ik er vanuit ga dat D je CD rom (DVD) is. Is in de laptop E de CDrom/DVD dan moet je dus E ipv D lezen.

Blijf van alle andere opties in het bios af !!!!!!!!!

Verlaat het bios met BEWAREN van de instellingen (veelal F10)

Ga nu met de XP CD aan het werk zoals in het begin van dit verhaal.

Suc6 !
 
Laatst bewerkt:
Het klint simpel maar als het goed is heb je een sneltoets voor wissellen van scherm, deze zit meestal ergens linksboven, kijk handleiding na.

Als je nu opstart en dan op deze knop drukt dan moet de laptop weer gaan kiezen tussen beeldscherm of laptop scherm.

Dit gebeurdt lang niet altijd automatisch als de laptop opstart.
Bij mij werkten dat destijds.
 
hallo
ten eerste harstikke bedankt voor de reactie.
nou ik kom wel in de reparatie alleen dan wordt mij gevraagt om het administrator wachtwoordt te geven. en dit geeft het probleem.
mijn wachtwoord is l;'/
en nou heb ik het probleem met de ' deze kan ik hier niet intype. weet u misschien hoe ik dat wel kan doen?
 
nou zag ik ook dat ik het toetsenbord taal kon aanpassen alleen heb ik geen idee welke taal ik zou moeten kiezen dus dat ga ik nu effe uitproberen. ik heb vs internationaal en nederlands al gehad en bij bijde kon ik het teken ' niet typen.
 
ik kom er niet aan uit
welke taal ik ook kies ik kan ' niet typen.
is er niet de mogelijkheid om mijn administrator wachtwoord te wissen?
dit zal wel lastig zijn omdat ik ook niet in windows kan komen.
 
dus ik denk niet dat dit lukt.
is er geen andere manier om dit te doen??
 
Heb je de reactie van JJW gelezen en geprobeerd ? (Da's namelijk de meest simpele en minst ingrijpende -als het tenminste van toepassing is op jouw situatie....)

Begrijp ik uit je eerste reactie dat het starten met CD uiteindelijk wel beeld heeft opgeleverd ?

ga experimenteren met ALLE toetsen van je toetsenbord totdat je het gewenste teken krijgt. Onder 1 van de toetsen zit 'ie, 't is alleen even zoeken onder welke.

Desnoods andere invoertaal kiezen en weer alle toetsen proberen.

Ja, het kost even wat tijd. ;)
 
ja ik heb dat allemaal geprobeert
maar dat teken lukt echt niet ik heb echt al heel veel talen geprobeert.
 
De toets die je zoekt zou moeten zitten, meteen links van de enter toets, dit is de combinatie van " en ' je zou het kunnen proberen als hij daar niet zit is het msichien het teken wat in links van de 1 knop zit, ` deze dus.
Lekker hoor al die kleine tekens.
Mischien ook een advies, gebruik de volgende keer alleen maar letters en of cijfercombinaties, of beide maar geen tekens, dan moet je vaak alweer combinatie toetsen indrukken die het mishcien niet doen in die modus.
Maar probeer hem te zoeken, maar je hebt dus alweer beeld????
 
Ik denk idd. dat er beeld is, gelet op het feit dat er gevraagd wordt om een wachtwoord. Dat beeld wordt door Windows XP "geforceerd" middels het opstarten vanaf CD met derhalve een standaard adapter. Dat werkt altijd.
 
nou dan krijg ik wel beeld alleen na het opstarten van windows valt mijn beeld op zwart

dat tekentje wat je zei lans 1 is een andere dat is de andere kant op.
ik heb echt al bijna alles geprobeert
 
En als het beeld zwart wordt en daarna zou je drukken op die toets die ik aangaf voor wissellen van monitor dat werkt niet??
 
mannen / vrouwen ..........?

kunnen we dit met zijn drieen mogelijk even via de chat proberen ? Dit kost zo allemachtig veel tijd (posting op posting)
 
nee dat werkt ook niet
onder het opstarten zie ik nog wel dat hij wisselt van scherm
maar op beide beelden is het zwart
en affentoe knippert er iets boven in het scherm.
ik had het idee dat er een fout was met de driver van mijn beeldscherm.
 
ik ga NU naar de chat.............. ik zie / lees wel...... ? Ik bedoel eigenlijk de Helpmij chat............ ik ga er NU heen
 
Nou als de driver niet goed zo zijn heb je altijd standaard beeld, of hij moet daar een melding van geven hoor dus daar zal het niet aan liggen, de monitor heb je eruit getrokken nu of niet?
Als je die er in laat zitten is het logisch dat hij in de waar raakt, dus laptop uitzetten, daarna kabels los en dan nog een keer opstarten.
Via de chat, het forum is hier toch voor pasja???
 
weet ik, weet ik.

Wat mij betreft wordt de uiteindelijke oplossing ook hier gepost, maar (met alle respect voor iedereen in dit topic) ik vermoed dat de oplossing relatief simpel is, we meoten alleen ff rechtstreeks kunnen communiceren en dat scheelt een heleboel tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan